کد خبر ۳۰۳۵۲ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
عصر پنجشنبه نوزدهم شهریورماه

افتخارآفرینان جهانی و آسیایی ورزش قم تجلیل می‌شوند

افتخارآفرینان و مدال‌آوران ورزش استان قم از میادین آسیایی و جهانی سال جاری در مراسمی با حضور استاندار قم مورد تجلیل و قدردانی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم و نظر مساعد سیدمهدی صادقی استاندار قم قرار است ورزشکاران قمی که در میادین جهانی و آسیایی سال جاری حضور یافته و موفق به کسب مدال شده‌اند تجلیل و قدردانی شوند.

همچنین به غیر از افتخارآفرینانی که موفق به کسب مدال از مسابقات آسیایی و جهانی سال جاری شده‌اند قرار است از مربیانی که به نمایندگی از ورزش استان قم در کادر فنی تیم‌های ملی ورزش ایران در میادین برون‌مرزی حضور داشته‌اند نیز قدرانی صورت بگیرد.

به همین منظور در مراسمی که عصر پنجشنبه نوزدهم شهریور ماه با حضور سیدمهدی صادقی استاندار قم، حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم و دیگر مسئولین استانی در استانداری قم برگزار می‌شود از این قهرمانان تجلیل به عمل خواهد آمد.

یکی از این قهرمانان خانم ثریا پارس‌لاری است که هفته گذشته به عنوان نماینده ورزش استان قم همراه با کاوران ورزشکاران پیوند اعضاء ایران راهی رقابت‌های قهرمانی جهان در شهر ماردل‌پلاتای کشور آرژانتین شد و دو مدال طلای این رقابت‌ها را به ارمغان آورد.

پار‌س‌لاری بعد از افتخارآفرینی در سال‌های 2011 و 2013 مسابقات جهانی سوئد و آفریقای‌جنوبی، در رقابت‌های جهانی 2015 آرژانتین موفق به کسب دو مدال طلا در رشته‌های پرتاب وزنه و پرتاب دیسک به دست آورد و تعداد مدال‌های برون‌مرزی خود را دو رقمی کرد.

دیگر ورزشکاری که قرار است در این مراسم با حضور استاندار قم مورد تجلیل قرار بگیرد، محمدجواد رضایی دارنده مقام دوم و عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی نوجوانان آسیا است که این موفقیت را در اردیبهشت ماه سال جاری در دهلی‌نو پایتخت هندوستان در وزن 46 کیلوگرم کسب کرد.

یکی از سرشناس‌ترین نفراتی که در این مراسم مورد تجلیل قرار خواهد گرفت امیر مهدی‌زاده ستاره درخشان کاراته استان قم و کشورمان و مرد طلایی این روزهای ورزش قم است که همین هفته موفق شد در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا در کشور ژاپن مقام نخست و نشان طلای کاراته آسیا را به ارمغان بیاورد.

غلامرضا دباغیان مربی با دانش و سرشناس کاراته استان قم و سرمربی تیم ملی ایران در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا در کشور ژاپن به همراه علیرضا کتیراتی مربی تیم ملی اعزامی به این رقابت‌ها که در دهه 1370 از قهرمانان نامی کاراته قم و ایران بود از دیگر نفراتی هستند که از سوی استاندار قم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که نام ورزشکاری همچون حمیدرضا زارعی دارنده مدال برنز رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی آسیا در سال جاری می‌توانست در بین قهرمانان مورد تجلیل در این مراسم قرار بگیرد اما این اقدام مفید و مثبت می‌تواند موجب دلگرمی قهرمانان ورزش قم برای افتخارآفرینی بیشتر در آستانه المپیک 2016 برزیل شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com