کد خبر ۳۰۶۳۵ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
در آستانه عید سعید غدیر خم

کتاب «شرح و تبیین سنت جماعت در نماز روز عید غدیر» منتشر شد

دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله محمدحسن احمدی فقیه یزدی از انتشار اثر فاخر «شرح و تبیین سنت جماعت در نماز روز عید غدیر» خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجتمع علوم دینی حضرت ولی عصر(عج)، در اطلاعیه صادر شده از سوی دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله محمد حسن احمدی فقیه یزدی آمده است: در سال 1387 ‌گزیده‌ای از بیانات ایشان در درس خارج «مسجد» درباره نماز غدیر و برگزاری آن به جماعت، با عنوان «اشاره به سنت جماعت در نماز روز عید غدیر» تنظیم و چاپ شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: پس از تحقیقات انجام شده روی اثر مذکور، ویرایش اول این مجموعه در آستانه عید سعید غدیر خم سال جاری در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

در خاتمه اطلاعیه تأکید شده است: هرگونه اقتباس، انتحال، کپی‌برداری، ترجمه، تلخیص از این مجموعه، بدون هماهنگی و اجازه بیت آیت‌الله احمدی‌فقیه و انتشارات آیات بینات خلاف قانون و ممنوع است و پیگرد قانونی را به دنبال دارد.

یادآور می‌شود، سنّت حسنه نماز جماعت عید غدیر، از سنّت‌های فراموش شده اسلامی است که مورد تأیید و عمل علمای سلف نظیر شیخ مفید، مقدّس اردبیلی و شهید اوّل(ره) قرار گرفته است و از مراجع معاصر نیز حضرات آیات عظام بهجت و صافی گلپایگانی و... به آن فتوا داده‌اند. در سال 1388 شمسی، آیت‌الله حاج میرزامحمدحسن احمدی فقیه، آن را به طرز باشکوه و به یادماندنی در مسجد و میدان امیرچقماق یزد احیاء و اقامه کردند. از آن سال تا کنون هر ساله این نماز برگزار شده است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com