کد خبر ۳۰۲۹۳ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
به منظور ارائه تصویر روشنی از انسان کامل

کتاب انسان کامل از دیدگاه مولوی منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از چاپ کتاب انسان کامل از دیدگاه مولوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد روحانی با اشاره به چاپ کتاب انسان کامل از دیدگاه مولوی گفت: این کتاب از سوی جلیل آقاخانی در مرکز پژوهشی دایرة المعارف علوم عقلی اسلامی تهیه شده که فصل نخست آن به کلیات می‌پردازد که از جمله آنها عرفان ادبی، آموزه انسان کامل و پیشینه بحث در زمینه انسان کامل در آثار مولانا است.

وی خاطرنشان کرد: فصل دوم شرح احوال و آثار مولانا را در برمی‌گیرد که به یک زندگی‌نامه کلی در زمینه مولانا و آثار وی پرداخته می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اضافه کرد: فصل سوم ضرورت وجود انسان کامل نام دارد که مولانا و ضرورت وجود انسان کامل از منظر فلسفی، کلامی و عرفانی مطرح می‌شود و فصل چهارم بررسی انسان کامل است.

وی با بیان اینکه فصل پنجم مولانا و ظهورات انسان کامل است، اضافه کرد: جامعیت انسان کامل و خلافت انسان کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این بررسی ظهورات و در واقع مشاهدات انسان کامل مطرح می‌شود، در قلمروی گسترده علم و معرفت همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شناخت انسان است.

روحانی خاطرنشان کرد: شناسایی صورت تکامل پیدا کرده انسان که از آن به عنوان انسان آرمانی یا انسان برتر یاد می‌کنند، یکی از آرزوهای بزرگ جامعه بشری بوده است.

وی افزود: جلال‌الدین مولوی شیوایی سخن و قدرت بیان خود را بیش از همه در خدمت تبیین این آموزه مهم انسان کامل به کار گرفته و می‌توان از گفته‌های مولانا استفاده کرد و تصویر روشنی از انسان کامل ارائه داد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) یادآور شد:‌ آیا وی همه ویژگی‌های انسان کامل را در آثار خود آورده است، مولانا در زمینه انسان کامل به کدام یک از ویژگی‌ها و نشانه‌هایی که در منابع اسلامی و آثار دیگر عارفان آمده اشاره کرده است.

وی تصریح کرد: این کتاب به این پرسش‌ها و ضرورتی که برای هستی وجود دارد و جایگاه انسان کامل را دربرمی‌گیرد، پاسخ می‌دهد.

کتاب انسان کامل از دیدگاه مولوی در 352 صفحه قطع وزیری تالیف شده و با قیمت 15 هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) وارد بازار نشر می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com