کد خبر ۳۰۶۵۲ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم مطرح کرد

سرعت غیرمجاز بیشترین علت بروز حوادث رانندگی در قم

سرهنگ اردشیر جمشیدی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: سرعت غیرمجاز در پنج ماه نخست امسال با 52 درصد، اصلی‌ترین عامل بروز حوادث رانندگی در قم بوده است و طی این مدت تصادفات خسارتی 20 درصد کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، اردشیر جمشیدی‌راد با اشاره به آمار حوادث رانندگی طی پنج ماه نخست امسال افزود: طی این مدت تصادفات خسارتی 20 درصد کاهش داشته است.

وی عدم توجه به جلو، واژگونی و خواب آلودگی را از علل عمده بروز حوادث رانندگی در مدت مذکور برشمرد و خاطرنشان کرد: ایام پنجشنبه و جمعه بیشترین زمانی بوده که تصادفات رخ داده است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه سرعت غیرمجاز در 5 ماه نخست امسال با 52 درصد، اصلی‌ترین عامل بروز حوادث رانندگی در قم بوده است به رانندگان توصیه کرد با توجه به روزهای پایانی تعطیلات و حجم بالای مسافرت‌ها با سرعت مطمئن در جاده‌ها تردد کنند تا در صورت لزوم با کنترل به موقع خودرو، از بروز تصادف جلوگیری شود.

وی خواب آلودگی را یکی از عوامل مهم در بروز تصادفات منجر به فوت ذکر کرد و از رانندگان خواست پس از دو ساعت رانندگی10 الی 15 دقیقه در پارکینگ‌ها و فضاهای مناسب بین راهی استراحت کرده و در هنگام خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند.

جمشیدی‌راد ضمن تاکید بر لزوم استفاده از کمربندی ایمنی برای راننده و سرنشینان خودرو افزود: پلیس با رانندگان متخلف برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com