کد خبر ۳۰۶۹۹ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
در پایان هفته نخست لیگ برتر صورت گرفت

وزنه‌برداران یاسین‌پیشرو قم مدعی قهرمانی

نخستین هفته رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور با قرار گرفتن وزنه برداران باشگاه یاسین‌پیشرو قم بر سکوی دوم به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حضور ستاره‌های وزنه‌برداری ایران، آسیا و جهانی به عنوان نماینده وزنه‌برداری استان قم در مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور موجب شده است تا نگاه بسیاری از علاقمندان به ورزش در قم بیشتر از گذشته معطوف این رشته ورزشی باشد.

مردان وزنه‌بردار باشگاه یاسین‌پیشرو قم در تلاش برای نشان دادن توانمندی و قدرت خود در رقابت‌های لیگ برتر و اثبات ادعای خود به منظور کسب عنوان قهرمانی این پیکارها و صعود به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا در هفته نخست عملکرد قابل قبولی داشتند.

رقابت‌های هفته نخست از فصل جدید لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های ایران در حالی به پایان رسید که تیم میزبان بازی‌های این هفته یعنی ذوب آهن اصفهان در صدر جدول رده‌بندی لیگ قرار گرفت و مردان وزنه‌بردار باشگاه یاسین‌پیشرو قم رده دوم را به خود اختصاص دادند.

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون وزنه‌برداری، رقابت‌های هفته نخست لیگ برتر این رشته به مدت دو روز در اصفهان و برگزار شد و تیم میزبان توانست با 608 امتیاز بالاتر از 6 رقیب دیگر در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرد و خود را مدعی نخست قهرمانی معرفی کند.

رده‌بندی تیمی مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری در پایان هفته نخست در حالی مشخص شد که تیم یاسین‌پیشرو قم با کسب 534 امتیاز در مکان دوم ایستاد، تیم رعد پدافند تهران با کسب 525 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد و تیم عقاب نیروی هوایی همدان با 514 امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت.

همچنین وزنه‌برداران باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب با کسب 512 امتیاز در مکان پنجم ایستادند، تیم وزنه‌برداری شرکت ملی حفاری اهواز با کسب 507 امتیاز ششم شد و تیم وزنه‌برداری باشگاه نیروی زمینی تهران با کسب 503 امتیاز رده هفتم جدول را به خود اختصاص دادند.

در وزن 105 کیلوگرم چهار وزنه بردار در اصفهان به روی تخته رفتند و سهراب مرادی وزنه‌بردار تیم یاسین پیشرو قم با 186 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب و 233 کیلو گرم در حرکت دوضرب و با مجموع 419 کیلوگرم بعنوان قهرمانی این دسته در هفته نخست لیگ برتر را از آن خود کرد.

رقابت وزنه‌برداران دسته 94 کیلو گرم با حضور هشت وزنه‌بردار برگزار شد و علی هاشمی از تیم یاسین‌پیشرو قم در یک‌ضرب 168کیلوگرم، در حرکت دو ضرب 208 کیلوگرم و در مجموع 376 کیلوگرم وزنه را بالای سر برد و در جایگاه سوم ایستاد.

در دسته 85 کیلوگرم عباس زارعی از تیم یاسین پیشرو قم در حرکت یک‌ضرب 143 کیلوگرم و در دو ضرب اوت کرد در حالی که تیم وزنه‌برداری یاسین پیشرو قم با جذب مهره‌های مطرح در این فصل لیگ برتر در اوزان 105 و به اضافه 105 عنوان قهرمانی هفته نخست لیگ برتر را از آن خود کرد.

بر همین اساس بهداد سلیمی وزنه‌بردار یاسین‌پیشرو قم رکوردهای هفته نخست را در کمپ تیم‌های ملی به ثبت رساند و  توانست در حرکت یک‌ضرب 200 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 240 کیلوگرم و با مجموع 440 کیلوگرم به عنوان قهرمانی این وزن دست یابد.

بهادر مولایی دیگر وزنه‌بردار دسته به اضافه 105 کیلوگرم باشگاه یاسین‌پیشرو قم نیز با رکوردهای 178 کیلوگرم در یک‌ضرب، 236 کیلوگرم در دو ضرب و مجموع 414 کیلوگرم که در رقابت‌های قهرمانی آسیا برای این وزنه‌بردار به دست آمده بود به مقام سومی دسته فوق سنگین رسید.

تیم وزنه برداری یاسین پیشروی قم که نخستین حضور خود را در لیگ برتر وزنه‌برداری تجربه می‌کند پس از اینکه در دسته 56 کیلوگرم هیچ نماینده‌ای نداشت در دسته 62 کیلوگرم توسط مجید عسکری ملی‌پوش کشورمان که با رکوردهای 130 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، 166 کیلوگرم در حرکت دو ضرب و مجموع 296 کیلوگرم توانسته بود در رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند دو مدال برنز و یک نقره را از آن خود کند با محاسبه رکوردهای خود در هفته نخست لیگ برتر وزنه برداری فصل جدید تیم یاسین پیشرو را به قهرمانی رساند.

در هفته نخست مسابقات لیگ برتر و در پیکارهای دسته 69 کیلوگرم جابر بهروزی از تیم یاسین پیشروی قم در حرکت یک‌ضرب 145 کیلوگرم، دو ضرب 166 کیلوگرم و با مجموع 311 کیلوگرم دوم شد و کارنامه‌ای موفق برای نماینده قم رقم زد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com