کد خبر ۳۱۷۲۵ انتشار : ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
رئیس هیئت وزنه‌برداری استان قم خبر داد

رقابت 5 وزنه‌بردار یاسین‌پیشرو قم برای کسب سهمیه المپیک

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان قم از رقابت پنج وزنه‌بردار باشگاه‌ یاسین‌پیشرو قم برای کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدحسین شجاع‌فرد اظهار کرد: نفراتی که به نمایندگی از تیم وزنه‌برداری باشگاه فرهنگی ورزشی یاسین‌پیشرو قم به رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 برزیل اعزام می‌شوند همگی از شانس‌های اصلی کسب سهمیه هستند.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله در تابستان سال آینده که رقابت‌های المپیک ریودوژانیرو در کشور برزیل به انجام می‌رسد همانگونه که رقابت تک تک نمایندگان ورزش کشورمان را با التهاب و حساسیت دنبال می‌کنیم‏، جدال وزنه‌برداران ملی‌پوش باشگاه یاسین‌پیشرو قم را با انگیزه تمام در راه کسب مدال از این رویداد بزرگ جهانی در جدال با چهره‌های مطرح وزنه‌برداری جهان پیگیری خواهیم کرد.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان قم افزود: امسال برای نخستین بار در تاریخ فعالیت وزنه‌برداری قم این امکان فراهم شد که یک تیم لیگ برتری در سطح باشگاه‌های کشور داشته‌ باشیم و از این بابت جا دارد از حمایت‌های باشگاه فرهنگی ورزشی یاسین‌پیشرو از این رشته ورزشی تقدیر کنیم.

وی اضافه کرد: تیمی که امسال باشگاه یاسین‌پیشرو قم به رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور معرفی کرده متشکل از چهره‌های شاخص وزنه‌برداری ایران، آسیا و جهان هستند و تمام علاقمندان به ورزش تک تک اعضای این تیم را که افتخارآفرینان ورزش کشورمان هستند می‌شناسند.

شجاع‌فرد ابراز کرد:‌ به دنبال انجام رکوردگیری ملی‌پوشان وزنه‌برداری کشورمان در جریان برگزاری رقابت‌های هفته دوم از نیم‌فصل نخست مسابقات فصل جاری لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور، پنج تن از وزنه‌برداران باشگاه یاسین‌پیشروی قم با صدرنشینی در اوزان خود برای اعزام به رقابت‌های انتخابی المپیک برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه وزنه‌برداران باشگاه‌ یاسین‌پیشرو قم و دیگر ملی‌پوشان کشورمان برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات جهانی آمریکا اعزام خواهند شد، بیان کرد: در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور تیم وزنه‌برداری یاسین‌پیشرو قم در جدال با شش تیم دیگر شرکت‌کننده در لیگ برتر توانست رتبه نخست جدول رده‌بندی را به خود اختصاص دهد.

سرپرست هیئت وزنه‌برداری استان قم افزود: در دسته 56 کیلوگرم تیم یاسین‌پیشرو قم وزنه‌برداری را نداشت و وزنه‌بردار تیم حفاری اهواز مقام نخست این وزن را کسب کرد اما در وزن 62 کیلوگرم مجید عسگری از تیم یاسین‌پیشرو قم با اختلاف 17 امتیاز نفر نخست این وزن لقب گرفت و به میزان پنج کیلوگرم رکورد ایران در این وزن را ارتقاء داد.

وی یادآور شد: در دسته 69 کیلوگرم رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور، جابر بهروزی از تیم یاسین‌پیشرو قم بالاتر از دیگر رقبای خود بر سکوی نخست ایستاد و در دسته 77 کیلوگرم مرتضی رضائیان از تیم یاسین‌پیشرو قم پس از رسول تقیان از تیم ذوب آهن در مکان دوم جای گرفت.

شجاع‌فرد افزود: در دسته 85 کیلوگرم مرتضی زارعی از تیم یاسین‌پیشرو قم در رده ششم قرار گرفت و کیانوش رستمی از ذوب‌آهن قهرمان شد در حالی که در اوزان 94 کیلوگرم و 105 کیلوگرم علی هاشمی و سهراب مرادی از تیم یاسین‌پیشرو قم رده نخست را کسب کردند.

وی ادامه داد: در سنگین‌وزن نیز تیم یاسین‌پیشرو قم با دو وزنه‌بردار به مصاف رقبا رفت و در نهایت توانست با درخشش بهداد سلیمی و بهادر مولایی به ترتیب مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی این وزن را به خود اختصاص داده و تیم برتر هفته لقب بگیرد و بالاتر از ذوب‌آهن اصفهان صدرنشین هفته دوم شود و پنج وزنه‌بردار خود را نیمه ماه جاری به رقابت‌های جهانی آمریکا و انتخابی المپیک اعزام کند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com