کد خبر ۳۰۷۰۵ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرد

هراس دشمن از گسترش فرهنگ شهادت در ایران

یکی از مراجع تقلید گفت: آنچه که دشمن را از نبرد با ایران اسلامی به هراس می‌اندازد گسترده شدن فرهنگ شهادت و حضور داوطلبانه تمام سنین در جبهه‌های نبرد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرزند نخستین شهید روحانی حجت‌الاسلام ولی‌الله سلیمانی، اظهار کرد: فضای جلسه‌ای که نام و یاد شهدا در آن عنوان شود بسیار عطرآگین و مقدس است.

وی با تاکید براینکه اگر ایثار و جهاد شهدا نبود انقلاب به ثمر نمی‌رسید، تصریح کرد: آسایش زندگی امروز ما مرهون خون پاک شهدا است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در تمام نقاط کشور یاد و خاطره شهدا وجود دارد،‌ عنوان کرد: حتی در دورترین روستاهای کشور نیز تربت مقدس شهدا وجود دارد و باید همواره به خاطر داشته باشیم که این افراد دست از جان شسته برای چه هدفی جان خود را فدا کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید شهادت و جهاد دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس را فراموش کرد گفت: اگر وصیت‌نامه این شهدا مورد واکاوی قرار بگیرد خواهیم دید اینان در سنین کم به درجه رشد عقل و ایمان رسیدند تا جایی که دلیل حضور خود را در جبهه‌های جنگ، فرمان ولی فقیه و امام خمینی (ره) عنوان می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها شهید فراوانی تقدیم انقلاب کردند یادآور شد: استان مازندران از زمره استان‌هایی است که شهید فراوانی تقدیم انقلاب کرده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: از دیگر مزایایی که استان مازندران دارد شمار فراوان علمایی است که از این خطه تربیت شده‌اند و این نشان می‌دهد مردم این نقطه از کشور به علما و روحانیون علاقه فراوانی دارند.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین فعالیت بازماندگان شهدا را در برخی استان‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: بازماندگان شهدای سمنان با تحقیقات و پژوهش‌های گسترده‌ای که در ارتباط با شهدا انجام دادند، توانسته‌اند 6 جلد کتاب در ارتباط با سیره شهدا گردآوری کنند.

وی تاکید کرد: بازماندگان شهدای سایر استان‌ها نیز باید چنین فعالیتی را انجام دهند تا یاد و خاطر شهدا نه تنها در قلب‌ها بلکه در اذهان عمومی و پس از گذشت نسل‌ها نیز زنده بماند.

این مرجع تقلید ادامه داد: خاطراتی که از شهدا نقل می‌شود حاکی است که 99 درصد ایشان در نماز جمعه شرکت می‌کردند و حضور ایشان در مساجد و نماز جمعه به حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل موجب شده است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: در برخی از وصیت نامه‌های شهدا مشاهده می‌کنیم که وصیت کرده‌اند روی سنگ مزار ایشان جوان ناکام ننویسند زیرا که با شهادت کامیاب شدند و این نشان از بصیرت و اعتقاد بالای این شهیدان است.

وی بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا تاکید کرد و گفت: هرچه نام و یاد شهدا و فرهنگ شهادت زنده بماند، ایران بیش از پیش قدرتمندتر می‌شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت بسیار مقدس است و هرچه این فرهنگ در کشور ما پویاتر باشد قدرت ما بیشتر خواهد شد. زیرا آنچه که موجب هراس دشمن از ایران اسلامی می‌شود زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ شهادت است.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: فرهنگ شهادت، مسئله‌ای است که موجب می‌شود جوانان ایرانی نه تنها از جنگ نترسند بلکه داوطلبانه خود را برای شهادت آماده می‌کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com