کد خبر ۳۰۶۳۴ انتشار : ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
آیت الله نوری همدانی:

وزارت ارشاد با نمایش جریان‌های تکفیری به مردم فرهنگ‌سازی کند

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید هویت جریان‌هایی که در کشورهای یمن و عراق است برای مردم فرهنگ‌سازی شود و وزارت ارشاد در این زمینه نقش دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل ارشاد استان قم با اشاره به اینکه کار در حوزه فرهنگ و وزارت ارشاد کار حساسی است اظهار داشت: ابعاد مختلفی در زندگی وجود دارد اما بعد فرهنگی مهم‌ترین ابعاد است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه وزیر ارشاد در این زمینه فعالیت دارد افزود: نکته نخست در این زمینه در مورد موسیقی است. موسیقی به معنای هنر گاهی مثبت و اثر گذار است اما گاهی اثر منفی دارد. کار شما با روح و روان مردم سر و کار دارد. و این مهم‌ترین کار است. اثر مثبت آن بسیار مهم و اثر منفیان نیز بسیار نامطلوب است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه موسیقی گاهی مربوط به کلمات است و گاهی مربوط به آهنگ است که باید در هر دو زمینه دقت شود خاطر نشان کرد: موسیقی‌هایی که هم از نظر کلمات و هم آهنگ اثر مثبت دارد باید به مردم آموزش داده شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کلمات و آهنگ یک موسیقی مناسب باشد ایرادی ندارد اما اگر آهنگی فسادپرور باشد نباید با تعلیم موسیقی رواج و نشر پیدا کند گفت: نمی‌توان گفت موسیقی مطلقاً خوب است اما در این مورد باید جنبه‌های مثبت را در نظر بگیریم و جامعه را از اثرات بد آن بر حذر بداریم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه موضوع دوم در مورد فیلم‌هاست که با تبلیغات بصری اثرات زیادی بر مردم دارد عنوان کرد: فیلم‌ها باید ابتدا با دقت بررسی شوند تا مطالبی که در آن عنوان می‌شود صحیح باشد. ممکن است فیلم اسم خوبی داشته باشد اما اگر 5 درصد از یک فیلم منفی باشد 95 درصد اثر خوب فیلم را هم نابود می‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه بزرگان دین ما مانند حضرت ابوالفضل (ع) کسانی هستند که فیلم با تجسم خود قادر به ارائه کمالات آن‌ها نیست گفت: عالم اجسام نمی‌تواند آن‌ها را نشان دهد و با نمایش آن‌ها ارزششان را در فیلم نزول داده‌ایم. هرگز نباید در فیلم‌های سینمایی این شخصیت‌ها را نشان دهیم و حتی در مورد کلمات آن حضرات که در فیلم روایت می‌شود باید نظر حوزه علمیه را دخیل کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه سیمای حضرات معصوم (ع) نباید در فیلم‌ها نشان داده شود خاطرنشان کرد: عظمت ائمه به صورت نیست بلکه به سیرت آنان است که در فیلم قادر به نمایش آن نیستیم.

وی با بیان اینکه مطلب سوم در مورد ارتباط وزارت ارشاد با مراجع و حوزه‌های علمیه است که باید قوی‌تر شود خاطرنشان کرد: باید جریان‌هایی که در کشورهای یمن و عراق است برای مردم فرهنگسازی شود و وزارت ارشاد در این زمینه نقش دارد.

آیت الله نوری همدانی گفت: فرهنگ مردم در انقلاب توسط امام خمینی (ره) به گونه ای شکل گرفته بود که هزاران نفر در جنگ تحمیلی شرکت کردند؛ این نشان دهنده اهمیت فرهنگ است و باید در این زمینه به گونه ای مردم تربیت شوند که هم انقلاب را حفظ کنند و هم در برابر دشمنان بیدار باشند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com