کد خبر ۳۰۷۰۹ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۱
22 مهر ماه سال جاری

نخستین یادواره نخستین شهید روحانی کشور برگزار می‌شود

22 مهر ماه سال جاری یادواره نخستین شهید روحانی کشور، حجت‌الاسلام ولی‌الله سیمانی‌فرد و 375 شهید روحانی مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی از برگزاری یادواره حجت‌الاسلام ولی‌الله سلیمانی‌فرد نخستین شهید روحانی کشور و 375 شهید روحانی استان مازندران خبر داد و اظهار کرد: شهید سلیمانی‌فرد از جمله شهیدانی است که در نخستین روزهای دفاع مقدس در گروه طلاب عازم جبهه‌های نبرد شد و پس از مدت کوتاهی در منطقه سر پل ذهاب مشغول نبرد شد.

وی تصریح کرد: نخستین شهید روحانی کشور 22 مهر ماه سال 1359 به عنوان شهید مفقودالجسد به درجه شهادت نایل آمد و به دلیل شرایط خاصی که در آن زمان حاکم بود این شهید بزرگوار پلاک برگردن نداشته و اکنون پس از گذشت چهار دهه از شهادت ایشان همچنان به عنوان شهید جاویدالاثر از او یاد می‌شود.

فرزند شهید سلیمانی‌فرد ادامه داد: یادواره این شهید بزرگوار 22 مهر ماه سال جاری در تالار الغدیر سپاه کربلای مازندران همراه با برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

وی گفت: همزمان با این یادواره برگزاری قرائت قرآن در هزار و 700 مسجد،‌ افتتاح و نام‌گذاری کتابخانه‌ای با نام این شهید، رونمایی از سایت مربوط به این شهید و رونمایی از مستندی که در ارتباط با زندگی شهید سلیمانی فرد ساخته شده است صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ما به دنبال جمع‌آوری خاطرات در ارتباط با نخستین شهید روحانی کشور هستیم، عنوان کرد: پدر،‌ مادر و همسر شهید هر سه در طول 10 سال گذشته به رحمت خدا رفته‌اند و منابع کمی در ارتباط با این شهید وجود دارد که این مسئله راه را برای معرفی شهید سلیمانی‌فرد تا حدودی مشکل کرده است.

دبیر نخستین یادواره شهید حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد و 375 شهید روحانی مازندران گفت: سخنرانی‌هایی از این شهید به دست آمده است و وی پیش از شروع جنگ تحمیلی و در زمان انقلاب علیه شاه خائن سخنرانی قاطعی داشته است که نشان از شجاعت این شهید دارد.

وی با بیان اینکه خاطرات مربوط به نخستین شهید انقلاب در حال جمع آوری است تا به صورت کتاب مدونی منتشر شود، گفت: مستند زندگی این شهید نیز به تولید رسیده است ولی با این وجود هنوز کارهای فراوانی باید برای شهدای روحانی صورت گیرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com