کد خبر ۳۰۸۱۴ انتشار : ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
معاون آموزش دانشگاه مفید:

دانشگاه مفید 10 رتبه برتر کنکور را به خود اختصاص داد

معاون آموزش دانشگاه مفید گفت: دانشجویان دانشگاه مفید در آزمون‌های سازمان سنجش رتبه‌های نخست تا دهم کنکور امسال را به خود اختصاص دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام سعید رهایی ظهر امروز در مراسم آغاز سال جدید در دانشگاه مفید که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تسلیت به مناسبت ارتحال حجاج بیت‌الله الحرام اظهار کرد: این حادثه تاسف‌بار جهان اسلام را به سوگ نشاند و کام همگان را تلخ کرد که امیدواریم خداوند به مجروحان این حادثه شفا داده و دل خانواده حجاج مفقود شده را با شنیدن نویدی خوش از سلامتی عزیزانشان شاد کند.

وی از مفقود شدن یکی از اساتید برجسته دانشگاه مفید در سفر خانه خدا خبر داد و تصریح کرد: دکتر ناصر قربان‌نیا مدیر گروه حقوق این دانشگاه است که اسم ایشان از سوی بعثه رهبر معظم انقلاب میان حجاج مفقود شده اعلام شده است که امیدواریم نویدی از سلامت وی برسد و شاهد بازگشت این استاد برجسته به کانون علم و آموزش باشیم.

معاون آموزش دانشگاه مفید در ادامه با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس گفت: برای به ثمر نشاندن درخت انقلاب شهدای فراوانی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و برای دفاع از دین و ناموس این مملکت راه جبهه‌های حق علیه باطل را پیش گرفتند.

وی با تبیین تاریخچه دانشگاه مفید تصریح کرد: این دانشگاه فعالیت خود را در حوزه علوم انسانی و تطبیق آن با علوم اسلامی از سال 1368 به‌ همت آیت‌الله موسوی اردبیلی آغاز کرد و در حال حاضر ریاست این دانشگاه را نیز این مرجع تقلید برعهده دارد.

رهایی با تاکید بر اینکه اساتید دانشگاه مفید از فضلای حوزه علمیه هستند عنوان کرد: برخی از این اساتید اکنون در حد اجتهاد و برخی دیگر نیز به درجه اجتهاد رسیدند و این جمع بین علوم حوزوی و علوم انسانی موجب شده است که این دانشگاه میان تمام دانشگاه‌های کشور بدرخشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه مفید در هفت گروه آموزشی و در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو دارد و دانشجویان این مرکز در آزمون‌های سازمان سنجش توانسته‌اند رتبه‌های نخست تا دهم کنکور امسال را به خود اختصاص دهند.

معاون آموزش دانشگاه مفید با اشاره به شاخصه این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور بیان کرد: نظم در آموزش، آزمون و حضور اساتید در کلاس‌ها از جمله شاخصه‌های دانشگاه مفید به شمار می‌رود که این مسئله موجب شده است دانشگاه مفید از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دانشگاهی منظم‌ در کشور شناخته شود و در صورتی که دانشجویی از این دانشگاه بخواهد در خارج از کشور به تحصیلات خود ادامه دهد، باید گواهی این دانشگاه مورد تایید آن دانشگاه‌ها باشد.

وی از حضور دو کارشناس در گروه‌های هفتگانه آموزشی خبر داد و گفت: دانشجویان در صورتی که با مشکلی در دروس خود مواجه شدند می‌توانند به کارشناسان گروه مراجعه کنند.

رهایی زمان تحصیل را برای دانشجویان فرصتی دانست که از توان یادگیری خود برای بهتر زیستن و خدمت به خلق استفاده کنند، زیرا که با بالا رفتن سن، توانایی یادگیری نیز کاهش می‌یابد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com