کد خبر ۳۲۷۸۰ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۷
سرپرست شرکت مخابرات ایران:

قم جزء ۵ استان بر‌تر کشور از نظر زیرساخت‌های مخابراتی

سرپرست شرکت مخابرات ایران با اشاره به زیرساخت‌های مناسب قم در بخش مخابرات گفت: قم جزء ۵ استان بر‌تر کشور در زمینه زیرساخت‌های مخابراتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، اسدالله دهناد پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار قم با ارائه گزارشی از وضعیت زیرساخت‌های قم در زمینه ارتباطات و مخابرات اظهارداشت: شرکت مخابرات ایران نگاه ویژه‌ای به استان قم دارد.

سرپرست شرکت مخابرات ایران افزود: محتوا اصلی‌ترین نیاز فناوری اطلاعات است و معتقدم قم به دلیل ویژگی‌های خاص خود می‌تواند پایلوت خوبی برای هوشمند سازی شهری در کشور باشد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب زیرساختی استان قم، کاهش هزینه‌های عمومی، افزایش ضریب امنیت، افزایش کارایی و کیفیت خدمات شهری را از فواید هوشمند سازی شهر قم عنوان کرد و گفت: افزایش قدرت تصمیم‌گیری براساس داده‌های جمع آوری شده، تعریف کسب و کارهای جدید و توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین مدیریت صحیح منابع زیرساختی در شهر از اهداف مهم هوشمند سازی شهر‌ها است.

دهناد عنوان کرد: به دلیل پیشرفت فناوری اطلاعات و تجهیز زیرساخت‌ها، هوشمندسازی در اکثر بخش‌ها قابل پیاده سازی است و می‌توان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، فناوری‌های ارزان را به سادگی بکار گرفت.

سرپرست شرکت مخابرات ایران گفت: قم جزء 5 استان بر‌تر کشور در زمینه دارا بودن زیرساخت‌های مخابراتی است و دارای ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به شهر هوشمند است.

وی به آمادگی شرکت مخابرات ایران برای انتخاب قم به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور اشاره کرد و حمایت ویژه حاکمیتی از جمله استاندار را در اجرای این پروژه خواستار شد.

مهدی صادقی استاندار قم در این دیدار با استقبال از انتخاب شهر قم به‌عنوان پایلوت کشوری برای هوشمندسازی دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری سریع تحقق این طرح تشکیل شود.

وی با اشاره به توسعه روزافزون شبکه‌های ارتباطی، هوشمندسازی قم را اقدامی برای افزایش رفاه و آسایش مردم دانست و افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و ادارات دولتی باید به نقطه‌ای برسند که خدمات خود را بصورت آنلاین و مکانیزه و از راه دور در اختیار شهروندان قرار دهند.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com