کد خبر ۳۰۸۴۹ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۶
رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری طلاب:

کتاب و فیلم جشنواره خاطره‌نگاری اشراق منتشر می‌شود

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری طلاب گفت: آثاری که به جشنواره خاطره‌نگاری اشراق ارسال شده است در قالب کتاب و فیلم منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی بهداروند ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ ضمن تسلیت واقعه منا اظهار کرد: این حادثه موجب شد که عید مسلمانان جهان به عزا تبدیل شود.

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری طلاب با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری خاطره‌نگاری اشراق،‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه تبلیغات طلاب حوزه‌های علمیه سرشار از تجارب شیرین و دست‌نیافتنی است برگزاری چنین جشنواره‌ای از سوی حوزه علمیه یک ضرورت به نظر می‌رسید.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه، گفت: یکی از این مطالبات سبک زندگی است که اگر در این زمینه تامل کنیم متوجه می‌شویم حوزه علمیه بهترین مکان برای تحقق بخشیدن به سخنان رهبر معظم انقلاب است.

بهداروند سبک زندگی را براساس دو پایه الگو، متن و محتوا دانست و بیان کرد: باید تجاربی که در سینه فقها، علما و مبلغان نهفته شده جمع‌آوری و به یک اثر مکتوب تبدیل شود تا نسل‌های بعدی بتوانند از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به ثبت وقایع خاطرات به صورت روز نوشت در گذشته، عنوان کرد: این رویه در روزگار کنونی کمرنگ شده و یا از بین رفته است در حالی که اگر بخواهیم در ارتباط با هر مسئله‌ای که در گذشته رخ داده است اطلاعاتی کسب کنیم به واقعه‌نگاری‌هایی که از گذشته باقی مانده است مراجعه می‌کنیم.

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری طلاب با بیان اینکه تمام مسائل و موضوعات گوناگونی که در دفاع مقدس رخ داده و به دست ما رسیده از طریق واقعه‌نگاری در دسترس قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم فرهنگ دین‌داری، مبارزه، دفاع، مقاومت و ایثار را در جامعه نهادینه کنیم بهترین قالب و کانال آن تاریخ‌نگاری و خاطره‌نگاری است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته داوران در این جشنواره گفت: به زودی کمیته داوران مشخص و معرفی می‌شوند.

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری طلاب از دیدار با علما و شخصیت‌های فرهنگی در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: در راستای برگزاری نخستین جشنواره خاطره‌نگاری اشراق با آیت‌الله حائری دیداری صورت گرفت تا از نظرات ایشان در برگزاری این جشنواره بهره ببریم.

بهداروند خروجی این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام آثار مکتوب جمع‌آوری شده و در قالب فیلم و کتاب منتشر می‌شوند.

وی صبغه بین‌المللی بودن این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای برگزاری این جشنواره تنها به وجهه ملی آن توجه نشد بلکه از مبلغان بین‌المللی نیز خواسته شده که تجارب خود را مکتوب کنند و در اختیار این جشنواره قرار دهند.

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری طلاب خاطرنشان کرد: خاطره‌نگاری تبلیغی را باید یک وظیفه حوزوی عنوان کرد که تمام روحانیون و مبلغان باید آن را انجام دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com