کد خبر ۳۰۸۵۵ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸

نخستین جشنواره سراسری خاطره‌‌نگاری اشراق برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره سراسری خاطره‌نگاری اشراق از تمدید این جشنواره به مدت دو ماه خبر داد و گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره باید آثار خود را تا پایان آبان ماه سال جاری به دبیرخانه ارسال کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، ابراهیم اکبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد،‌ از تمدید فراخوان نخستین جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به صورت سراسری با موضوع خاطرات تبلیغی روحانیون برگزار می‌شود و بنا دارد خاطرات تبلیغی طلاب و فضلای مبلغ را رصد کرده، تا با ثبت آنها به شناساندن زیست دینی و تبلیغی طلاب کمک کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را انتقال تجارب تبلیغی طلاب برای نسل‌های بعد ذکر کرد و گفت: طلاب با ارائه روایتی جذاب از رویدادها و ماجراهایی که در تبلیغ برایشان رقم خورده است می‌توانند ما را در گردآوری خاطرات و تجارب تبلیغی یاری کنند.

اکبری با اشاره به بخش‌های جشنواره خاطره نگاری اشراق تصریح کرد:‌ این جشنواره در دو بخش اصلی و بخش ویژه برگزار می‌شود که در بخش اصلی سفرنامه تبلیغی، ‌روز نوشت و خاطره از سرفصل‌های مسابقه است.

وی با تبیین هر یک از سرفصل‌های بخش اصلی این جشنواره گفت: سفرنامه تبلیغی برای ثبت خاطره نگارانه فرآیند یک سفر تبلیغی است که حجم آن باید بین 25 تا 40 هزار کلمه باشد و روز نوشت نیز ثبت روزشمار رویدادهای ایام تبلیغی است که حجم آن باید از 15 هزار کلمه به بالا باشد و خاطره نیز شامل ثبت رویدادها، پیشامدهای جالب توجه در روند فعالیت‌های تبلیغی می‌شود.

دبیر جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق با اشاره به سرفصل سوم که به خاطره نویسی اختصاص داشت تصریح کرد: این بخش شامل خاطره کوتاه با حداکثر 2 هزار کلمه، خاطره نیمه بلند از 2 تا 7 هزار کلمه و خاطره بلند نیز باید 7 تا 20 هزار کلمه باشد.

اکبری بخش ویژه این جشنواره را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این بخش کسانی که نمی‌توانند دست به قلم شوند و نسبت به بیان خاطرات خود اقدام کنند می‌توانند با دوربین تلفن همراه یا دوربین‌های دیجیتال خانگی فیلم 100 تا 300 ثانیه‌ای از خاطرات خود تهیه و در قالب لوح فشرده به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

وی شرایط شرکت در جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جشنواره مخصوص طلاب سراسر کشور است و تنها خاطراتی پذیرفته می‌شود که در زمینه تبلیغ باشد.

دبیر جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق، مبنای ارزیابی خاطرات را قلم روان، استحکام نثر، جذابیت سوژه، جزیی‌‌نگری در روایت، فضاسازی ارائه اطلاعات از وضعیت‌ها و ویژگی‌های منطقه،‌ آسیب‌شناسی از وضعیت تبلیغ و توجه به مناسبات و مسائل انسانی عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچگونه محدودیتی در موضوع یا شمار آثار ارسالی به بخش‌های گوناگون جشنواره وجود ندارد عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی (ایمیل)، پست یا با مراجعه مستقیم به دبیرخانه ارائه دهند.

اکبری یادآور شد: آثار ارسالی از طریق پست و یا مراجعه حضوری باید تایپ شده و همراه با لوح فشرده باشد و در ابتدای متن نام نویسنده و شرکت در هر یک از بخش‌ها ذکر شود.

دبیر جشنواره سراسری خاطره نگاری اشراق با بیان اینکه فراخوان این جشنواره به مدت 60 روز تمدید شده است خاطرنشان کرد: 100 قطعه اثر به دبیرخانه این جشنواره تا کنون ارسال شده است که 20 قطعه از این آثار به سفرنامه و مابقی آن به خاطره‌نگاری اختصاص دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com