کد خبر ۳۰۸۶۷ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

درگذشتگان حادثه منا برطبق نص قرآن شهید هستند

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: اجر کسانی که در مسیر خدا گام برداشته اند و مرگ نصیب آن ها شده، شهادت است و بی شک درگذشتگان حادثه منا بر طبق نص قرآن شهید هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی روز یکشنبه در تجمع اعتراض آمیز طلاب خواهر جامعه الزهرا(س) قم به مناسبت حادثه اخیر منا بیان داشت: در دنیا مرسوم است زمانی که خطایی اتفاق می افتد مقام مسوولی که مرتکب خطا شده است به سرعت از مردم عذرخواهی می کند یا در بسیاری از زمان ها استعفا می دهد اما آل سعود تاکنون نه مسوولیت حادثه را پذیرفته و به لوازم آن ملتزم نشده است و یک عذرخواهی خشک و خالی نیز نکرده است.
وی اضافه کرد: این امر و حوادث مشابه که درسال های گذشته درایام انجام مناسک حج اتفاق افتاده است سبب شده تا مسئولان و مردم کشور ایران و بسیاری کشورهای دیگر برای جلوگیری از این فجایع بدنبال اندیشیدن طرح و برنامه هایی باشند.
سعیدی بیان داشت: خانواده های داغدار و همه مردم شریف ایران نیز قاطعانه از رییس جمهوری که در مقر سازمان ملل است می خواهند که با همفکری سران کشورهای اسلامی کمیته حقیقت یاب را تشکیل داده و علت دو حادثه خون بار مسجد الحرام و منا را پیگیری کنند.
وی با اشاره به امنیت بالای مراسم اربعین حسینی سال گذشته در کشور عراق گفت: علیرغم تهدیدهای گروه های تکفیری و وضعیت نامساعد کشور عراق و شرایط ناامن حاکم در این سرزمین، حدود 20 میلیون زایر از 80 کشور جهان در اربعین شهادت ابا عبدالله(ع) راهی کربلا شدند و مراسم بدون کوچکترین حادثه ای برگزار شد.
امسال 64 هزار زایر ایرانی برای انجام حج تمتع راهی عربستان شدند.
فاجعه منا پنجشنبه گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.
دراین حادثه دلخراش، در مجموع نزدیک به دو هزار زایر جان خود را از دست دادند.
طبق آخرین آمار، در فاجعه منا 155 زایر ایرانی کشته، 321 نفر مفقود و 103 نفر مجروح شدند.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com