کد خبر ۳۳۳۷۵ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۲
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

آموزش و پرورش بانک نیروی انسانی و نسل جوان انقلابی

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: آموزش و پرورش بانک نیروی انسانی و نسل جوان انقلابی محسوب می‌شود، باید نسبت به تربیت دانش‌آموزان نیز حساسیت داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران آموزش ‌و پرورش استان قم،‌ بر ضرورت تشکر از نعمت‌های الهی تاکید و بیان کرد: اهتمام به تربیت دانش‌آموزان که نسل کودکان و نوجوانان را تشکیل می‌دهند، از نعمت‌های الهی به شمار می‌رود که اگر قدر این نعمت الهی را بدانیم و نسبت به آن قدردان باشیم، خداوند نعمت‌هایش را برای ما افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بانک نیروی انسانی و نسل جوان انقلابی محسوب می‌شود، تصریح کرد: همانگونه که مردم پولی را که در بانک سپرده می‌گذارند، به صورت مرتب حساب خود را مورد بررسی قرار می‌دهند، باید نسبت به تربیت دانش‌آموزان نیز حساسیت داشته باشیم و به صورت مرتب وضعیت آموزشی و اخلاقی آنها را مورد توجه قرار دهیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه امروز سرمایه‌های انسانی مردم دست آموزش و پرورش امانت است، بیان کرد: با مراقبت معلمان و مسئولان تربیتی به علم و ادب این نسل افزوده شود.

وی با ابراز خرسندی از وجود دغدغه کار فرهنگی و تربیتی در مسئولان کشور تصریح کرد: اولیای دانش‌آموزان به مسئولان آموزش و پرورش اعتماد دارند، به همین دلیل خیالشان نسبت به تربیت فرزندشان در مدرسه آسوده است.

آیت‌الله سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری دو انتخابات بزرگ در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: بخش گسترده‌ای از رای‌دهندگان را جوانان دانشجو و دبیرستانی تشکیل می‌دهند که باید نسبت به حضور موثرشان در صحنه سیاسی کشور آنها را ترغیب کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) بر ضرورت تبعیت از ولی‌فقیه، تاکید کرد و گفت: در عصر غیبت امام زمان(عج) همه باید تابع امر ولی فقیه باشیم، زیرا ولی فقیه ریسمانی محکم است که ما را به ائمه اطهار(ع) می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی در زندگی افراد جامعه بسیار موثر است، بیان کرد: باید با فضاهایی که شیطان برای ما ایجاد کرده، به صورت جدی مقابله کرد.

آیت‌الله سعیدی همچنین بر ضرورت پیگیری سلیقه‌ها در ایام انتخابات تاکید و تصریح کرد: باید شرایطی را در جامعه فراهم کرد که مردم این نظام را از خودشان بدانند.

وی با اشاره به این نکته که دانش‌آموزان در آغوش ما هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که دشمن دانش‌آموزان را از آغوش ما برباید، خسارت سنگین به ما وارد می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com