کد خبر ۲۹۹۶۶ انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸

وضعیت اسکان طلاب در سال تحصیلی جدید

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قم گفت: بیش از ۱۰ هزار طلبه در سطح یک و دو در مدارس علمیه و خوابگاهی اسکان می‌یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی  اظهار کرد: با آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان قم بیش از ۸ هزار طلبه سطح یک در مدارس علمیه اسکان داده می‌شوند.

وی گفت: طلاب سطح یک پس از اتمام پایه ششم از مدارس آموزشی فارغ التحصیل و تا پایه دهم وارد مدارس خوابگاهی می‌شوند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قم ظرفیت اسکان مدارس خوابگاهی سطح دو را حدود دو هزار نفر اعلام کرد و گفت: سالانه هزار نفر در مدارس خوابگاهی جابجا می‌شوند.

حجت‌الاسلام سعیدی از آغاز ثبت نام مرحله دوم اسكان در مدارس سطح دو خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام متقاضیان فقط از طريق سامانه نجما صورت مي‌پذيرد و طلاب متقاضی حجره تا ۱۵ شهریور فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به آماده سازی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای اسکان طلاب متاهل گفت: این واحدها در مجتمع‌های مسکونی مهدیه، کوثر، فاطمیه و آیت‌الله سیستانی ایجاد شده و ثبت نام متقاضیان در زمان دیگری انجام می‌شود.

به گفته وی برای هر دوره اسکان طلاب متاهل بیش از ۳ هزار نفر ثبت نام می‌کنند و در نوبت قرار می‌گیرند و پس از بررسی شرایط آنها بر اساس آئین نامه شورای معاونان، اعلام نظر می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com