کد خبر ۳۰۸۸۳ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص):

حرکت فرهنگی نباید توقف‌پذیر باشد / استفاده سپاه از عنصر قرآن به عنوان پرچم اسلام

مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: هدف اصلی دشمن نسل جوان است اما اکنون قشر جوان جامعه با حرکت‌های فرهنگی جذب ارزش‌ها شده که این امر قابل تقدیر است اما حرکت فرهنگی نباید توقف‌پذیر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، امیرقاسم فراوان، یکشنبه شب در ششمین شب برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم که حدفاصل مسجد مقدس جمکران و شهرک قدس برپا شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه فرهنگی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) هر شب از هزاران شهروند قمی استقبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه طبق گفته رهبری جامعه اسلامی نیازمند فعالیت‌های فرهنگی است تصریح کرد: هزینه برای این فعالیت‌ها سرمایه است که می‌تواند اثرات مثبتی برای جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مشاور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند دسیسه‌های دشمن که با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در عرصه جنگ نرم برنامه‌ریزی شده است را خنثی کند.

وی با بیان اینکه جوانان در هفته دفاع مقدس از آتش بمباران تبلیغاتی استکبار خارج شده و در نمایشگاه بزرگ یاد یاران حضور می‌یابند مطرح کرد: این حضور پرشور نشان از تاثیرات فرهنگی نمایشگاه هفته دفاع مقدس است؛ هدف اصلی دشمن نسل جوان است اما اکنون قشر جوان جامعه با این حرکت‌های فرهنگی جذب ارزش‌ها شده که این امر قابل تقدیر است اما حرکت فرهنگی نباید توقف‌پذیر باشد.

فراوان ایثار، فداکاری و جان‌فشانی را از معانی دفاع مقدس برشمرد و گفت: ایستادگی در مقابل ظلم پیام اصلی دفاع مقدس است و اکنون فرزندان انقلاب اسلامی به عنوان میراث رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید برای رسیدن به ویژگی‌های معنوی تلاش و از مادیات دنیا گذر کنند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های جسمی نمی‌توانست مبارزه رزمندگان را در جبهه‌های حق علیه باطل متوقف کند یادآور شد: هر چند سپاه استان قم در دوران دفاع مقدس تازه تاسیس بود اما در منطقه‌های مختلف عملیاتی درخشش بسیاری داشت زیرا نیروهای این سپاه مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) بوده که با رفتار و گفتار متفاوتی در جبهه‌ها حضور می‌یافتند.

مسئول طرح تدوین موزه پدافند هوایی، بر حراست از ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: سپاه به عنوان بازوی ولایت فقیه به صورت همزمان از عنصر قرآن به عنوان پرچم اسلام و از عنصر شمشیر به عنوان قدرت نظامی جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com