کد خبر ۳۰۸۹۷ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۲
مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم خبر داد

برگزاری مراسم روز بسیج پیشکسوتان در نمایشگاه بزرگ یار یاران

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه استان قم از برگزاری مراسم روز بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت با سخنرانی سردار غلام‌رضا احمدی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) در نمایشگاه بزرگ یاد یاران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سیدمهدی رضویان در ششمین شب برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس فرصتی برای ترویج سبک زندگی شهداست، اظهار کرد: سبک زندگی مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی که با فرمان رهبر انقلاب اسلامی برای مردم تبیین می‌شود می‌تواند دشمن را در جنگ نرم شکست دهد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه و ارتش کشور بدون تجربه جنگی در دفاع مقدس مقابل کشورهای مختلف دنیا ایستادگی کردند، تصریح کرد: نیروهای بعثی فکر می‌کردند با سرعت و بدون هیچ مشکلی می‌توانند بر ملت ایران تسلط یافته و آن‌ها را در جبهه‌های نظامی شکست دهند، اما مقاومت مردم در شهرهای مرزی این خیال دشمن را باطل کرد.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه استان قم خاطرنشان کرد: صدام تصور نمی‌کرد 34 روز طول بکشد تا بتواند با دو لشکر خرمشهر را در اختیار قرار گیرد.

وی بر الگوبرداری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: بعد از دفاع مقدس نیز این افراد حرکت‌های گسترده و قابل تقدیری را برای آبادانی کشور انجام دادند.

رضویان ائمه اطهار (ع) را الگوهای رزمندگان دفاع مقدس دانست و یادآور شد: نام ائمه اطهار (ع) در جبهه‌ها درخشش بسیاری داشت و توسل به آن‌ها رمز اصلی پیروزی عملیات‌های مختلف بوده است.

وی از عملیات ثامن‌الائمه و اسارت جمعیت بسیاری از نیروهای بعثی یاد کرد و ادامه داد: هفتم مهرماه سالروز شهادت فرماندهان سپاه و ارتش است که در سانحه هوایی اطراف تهران بعد از عملیات ثامن در منطقه کهریزک به شهادت رسیدند و در میان شهدا امیران و سرداران سرشناس مختلفی حضور داشتند به همین علت این روز به عنوان روز قشر بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت نامگذاری شده است.

رضویان با بیان اینکه سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت از سال 89 برای جذب بازنشستگان نیروهای مسلح، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اقدام کرده است، تصریح کرد: مراسم روز قشر بسیج پیشکسوتان سه‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در نمایشگاه هفته دفاع مقدس استان قم برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) خاطرنشان کرد: معرفی روز قشر و شهدای شاخص بسیج پیشکسوتان، سخنرانی سردار غلام‌رضا احمدی فرمانده سپاه استان قم و روایت‌گری سردار احمد فتوحی از فرماندهان سابق لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) در ارتباط با نقش مهندسی رزمی در دوران دفاع مقدس بخش‌هایی از این مراسم خواهد بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com