کد خبر ۳۰۸۸۵ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب قم:

پیشرفت 75 درصدی پروژه فاضلاب منطقه نیروگاه قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، گفت: پروژه احداث شبکه فاضلاب منطقه نیروگاه قم از پیشرفت 75 درصدی برخوردار است، و این پروژه با جذب اعتبارات پیش بینی شده تا سال آینده تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، عبدالحمید توکلی بینا با بیان اینکه برای این پروژه یک زون 100 کیلومتری برای قرارگیری شبکه تعریف شده است، تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه و همچنین تصفیه خانه آن که 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، حدود هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی همچنین با بیان اینکه علاوه بر منطقه نیروگاه برای شهرک های فاطمیه، میلاد و امام حسن مجتبی (ع) نیز که فاضلاب آنها با مشکل فرسودگی مواجه است، یک زون 100 کیلومتری تعریف شده است، تصریح کرد: کل اعتبار این پروژه بالغ بر یکهزار میلیارد ریال است، که از بانک توسعه اسلامی اخذ شده و مناقصه این پروژه نیز با تشریفات بین المللی در حال انجام است.
توکلی بینا اضافه کرد: این پروژه پس از طی مراحل قانونی و مشخص شدن پیمانکار کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن در دهه فجر زده خواهد شد.
وی با بیان اینکه آبفای قم برنامه های مختلفی را برای اجرای پروژه فاضلاب مناطق مختلف شهر دارد، تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم این شرکت ، پروژه فاضلاب مسکن مهر است، که برای جذب سرمایه گذار برای آن فراخوان داده شده، و طی هفته گذشته حدود 5 سرمایه گذار به صورت فاینانس مشارکت خود در این پروژه اعلام کردند تا اعتبار لازم برای احداث شبکه ها و تصفیه خانه های فاضلاب مسکن مهر فراهم شود.
وی با بیان اینکه عملیات احداث شبکه فاضلاب برای پروژه های مسکن مهر استان به یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است، تصریح کرد: از آنجا که به هیچ وجه دولت توانایی کافی برای سرمایه گذاری در این پروژه را ندارد، این سرمایه گذاری باید حتما از طریق بخش خصوصی انجام شود. 
توکلی بینا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ابتدای سال 94 تاکنون در استان قم نزدیک به 57 میلیون متر مکعب آب استحصال شده است.
وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90 تا 95 درصدی پروژه سد کوچری، تصریح کرد: پرده آب بند یا پرده تزریق آب این سد در حال تکمیل شدن است، و از چند روز اخیر نیز تلاش ها برای تامین اعتبار پیش بینی شده برای اتمام آن درحال انجام است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com