کد خبر ۳۰۸۷۱ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم:

برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس باعث بصیرت افزایی می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم بصریت افزایی، الگو گیری از زندگی شهدا و... را از مزایای برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مصطفی ملایی ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام خمینی(ره) و با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس گفت: برگزاری نمایشگاه یاد یاران با موضوع دفاع مقدس نمادی از بیان ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای یک جامعه است و در این نمایشگاه‌ها میراثی ارزشمند و گرانبها به نمایش گذاشته می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان مثالی در این زمینه افزود: وقتی قسمتی از وصیتنامه یک شهید را در نمایشگاه می‌گذاریم، نگاه، تفکر و آرمان او مهم است.

وی با بیان‌ اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در این زمینه بیانگر ارزش‌های جامعه است خاطرنشان کرد: انتقال پیام از نسلی به نسل دیگر از جمله مزایای برگزاری نمایشگاه است، پیامی که ما از امام حسین(ع) گرفتیم و آن را الگو قرار دادیم. نمایشگاه‌ها هم در تبعیت از چنین فضایی هستند و دفاع مقدس به باور فلسفه عاشورا کمک می‌کند.

ملایی حرمت و حرمت گذاری را از دیگر مسائل مهم برشمرد و بیان کرد: وقتی یادی از شهیدی می‌کنیم در اصل مقام او را بزرگ می‌داریم و به این می‌رسیم که چه رشادت‌هایی را انجام داده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، تصریح کرد: شکر نعمت امنیت و آرامش در این نمایشگاه‌ها موج می‌زند و ما در می‌یابیم که نعمت آسایش مرهون از جان گذشتگی‌های رزمندگان جان بر کف است.

وی ادامه داد: شهدا، جانبازان و ایثارگران همیشه با ولی فقیه خود تجدید بیعت می‌کردند و با نیز با برگزاری چنین نمایشگاهی با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت می‌کنیم.

ملایی عنوان کرد: بصیرت افزایی مثل چراغی است که نقشه راه را مشخص می‌کند و ما را از غفلت دور می‌سازد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک می‌کند تا نگذاریم دشمن از طریق فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در جامعه ما نفوذ کند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه با مطالعه زندگی شهدا می‌توانیم به سبک زندگی برسیم گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و مشارکت دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهد که ما در کنار هم می‌توانیم به آرمان‌های شهدا برسیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com