کد خبر ۳۰۹۰۹ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۷
طبق آخرین آمار حج و زیارت قم؛

یک جانباخته و 2 مفقود، آخرین آمار حجاج حادثه دیده قم در منا

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده تاکنون یک نفر از زائران بیت الله الحرام استان قم در واقعه جانگداز منا جان خود را از دست داده و 2 نفر از شهروندان استان در زمره مفقودان هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ،  آقای حسن فهیمی از کاروان 35195 در روز گذشته در میان اجساد شناسایی شد ، همچنین طبق گزارش حج و زیارت استان قم آقایان محمدرضا موید زاده، مسلم عارف از کاروان 35010 همچنان در میان مفقودین هستند و پیگیری در جهت اعلام وضعیت زائران ادامه دارد.

لازم به ذکر است ولی الله بیاتی رییس شورای اسلامی شهرقم، در جلسه یکشنبه شب (شب گذشته) شورای اسلامی شهرقم در مورد تعداد متوفیان قمی 5 نفر را اعلام کرده بود که در پیگیری و تماس تلفنی خبرنگار ایسنا با وی، مشخص شد آمار اعلام شده از سوی وی حاکی از  شنیده‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: طبق شنیده‌ها من 5 نفر متوفی را اعلام کردم که با توجه به آمار حج و زیارت از خبرگزاری‌های استان تقاضا دارم آمار را تصحیح نمایند.

فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.

در این حادثه دلخراش در مجموع بیش از دو هزار زائر جان خود را از دست دادند.

بر اساس آمارهای پالایش شده، تاکنون 169 نفر از زائران ایرانی در فاجعه منا کشته و 46 نفر مجروح شدند و 298 نفر همچنان مفقود هستند و مجروحان نیز در بیمارستان های ایرانی و سعودی شهر مکه تحت درمان قرار دارند.

امسال 64 هزار زائر ایرانی حج راهی عربستان شدند.

نخستین کاروان حجاج ایرانی امروز(دوشنبه) به کشور باز می گردند.

منبع : ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com