کد خبر ۳۱۰۴۴ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳
آیت‌الله مظاهری مطرح کرد:

دو کار مهمی که طلاب باید انجام دهند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه طلبه باید تمام عمر به سمت طلبگی برود گفت: طلاب باید زینت اسلام بوده و تقوا و پشتکار داشته باشند، در غیر این صورت طلبه نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله العظمی حسین مظاهری در آیین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان که در مدرسه صدر بازار برگزار شد ضمن تبریک عید غدیر و طلب مغفرت برای جان باختگان حادثه منا و آرزوی سلامتی برای سایر حجاج، اظهار داشت: لباس روحانیت نشان دهنده سربازی امام زمان (عج) است.

وی با بیان این که طلبه باید ۲ کار مهم انجام دهد تا به جایی برسد که جز خدا را نبیند و سرباز امام زمان(عج) باشد، افزود: یکی از این ۲ کار این است که باید طلبه باشیم، یعنی تمام عمر به سمت طلبگی برویم. البته این کار مستلزم تلاش بسیار است و باید مواظب باشیم عمرمان بیهوده تلف نشود. طلبه‌ای که پشتکار نداشته باشد، طلبه نیست.

آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: کار مهم دیگر این است که تقوا داشته و مروج اسلام باشیم. طلبه باید زینت اسلام بوده و تقوا داشته باشد، در غیر این صورت طلبه نیست.

وی خطاب به طلاب افزود: لطف حضرت ولی عصر(عج) بوده است که اکنون در این مقام باشید، قدر آن را بدانید و از خداوند متعال عاقبت به خیری را درخواست کنید. دعایتان این باشد که عمامه برای شما مبارک بوده و عاقبت به خیری به همراه داشته باشد، دعا کنید که خداوند شما را از ترویج دهندگان اسلام عزیز قرار دهد.

این مرجع تقلید یادآور شد: عاقبت به خیری یعنی از خداوند و امام زمان(عج) طلب توفیق نماییم، چرا که بدون توفیق نمی توانیم کاری انجام دهیم.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com