کد خبر ۳۱۰۸۰ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
با حضور مردم شهید پرور قم؛

پیکر پاک ۳ تن از جان‌باختگان منا در قم تشییع شد

مراسم تشییع پیکر پاک سه تن از حجاج قمی جانباخته در حادثه منا، به نام‎های حجت‎الاسلام والمسلمین علی گمارلو، حسن فیهمی و سید محمد رضا روحانی، صبح امروز 12 مهر با حضور گسترده مردم شهید پرور و مدیران و مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ، این مراسم از ساعت 9 صبح  روز یکشنبه از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شد و پس از مراسم روضه و قرائت قرآن، پیکرهای پاک این قربانیان منا با رژه رسمی و گروه موزیک نیروهای مسلح، به سوی حرم مطهر حضرت معصومه(ع) روی دستان مردم شهید پرور و انقلابی قم تشییع شد.

در این مراسم آیت‎الله اعرافی، آیات کعبی و حائری شیرازی، حجت‎الاسلام والمسلمین شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده ولی فقیه در سپاه، استاندار، فرماندار، شهردار، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، نمایندگان ولی فقیه و دولت، تشکل‎، مدیران و ائمه جمعه استان قم حضور داشتند.

این پیکرهای پاک پس از تشییع و مدیحه سرایی با شعارهای مردمی از جمله عزا عزا است امروز، روز عزاست امروز، کریمه اهل بیت(س) صاحب عزاست امروز و مرگ بر آل سعود و لعن الله علی آل سعود و مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و کشتند زائر خدا، آل سعود بی حیا و... به سمت حرم به حرکت در آمد.

پس از استقرار جمعیت کثیری که در راه زائران و شیعیان عراقی و بحرینی و کویتی و عربستانی که از میان زوار حرم به جمع تشییع کنندگان پیوسته بودند، مراسم نماز میت بر پیکر پاک این سه شهید استان قم و با حضور و اقامه  توسط آیت‎الله اعرافی امام جمعه موقت قم، برگزار شد.

پس از مدیحه سرایی و روضه خوانی و وداع مردم با این حجاج و مهاجران الی الله این پیکرهای پاک به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر برای به خاک‎سپاری حرکت کرد و مراسم تدفین شهدای منا در کنار مزار شهدای جنگ تحمیلی برگزار شد.

گفتنی است از سوی مقام معظم رهبری مراسم ختمی ازساعت 16 در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر(س) برگزار خواهد شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com