کد خبر ۳۳۶۰۳ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
بعد از اقامه نماز جمعه قم صورت گرفت:

تشییع پیکر یکی از جانباختگان فاجعه منا در قم

پیکر مطهر یکی از جانباختگان فاجعه منا روز جمعه پس از اقامه خطبه های نماز جمعه در قم تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، پیکر مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم قلی‌پور گیلانی، استاد توانمند حوزه علمیه و صاحب قریب 70 اثر علمی که در فاجعه منا به لقاء الله پیوسته بود در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع آن مرحوم بعد از نماز با صلابت جمعه از درب 14 حرم مطهر بر روی دستان نمازگزاران جمعه تشییع و در جوار مقبره آیت الله مویدی قمی از دیگر جان باختگان منا آرام گرفت و در خانه ابدی دفن شد.


در مراسم تشییع این مهاجر الی الله، مراجع عظام از جمله آیات عظام جوادی آملی، هاشمی شاهرودی، نمایندگان بیوت مراجع، آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان و حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه حضور داشتند.


همچنین آیت الله خرازی، خاتمی، حجج اسلام والمسلمین اعرافی، شهردار قم، استاندار و دیگر شخصیت های استانی و اساتید حوزه علمیه پیکر این مهاجر الی الله را تا خانه ابدی مشایعت کردند.


نمازگزاران جمعه نیز ضمن تشییع پیکر آن مرحوم شعارهای مرگ بر آل سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر خائن حرمین شریفین و استکبار جهانی سر دادند.

نماز میت بر پیکر آن مرحوم نیز توسط آیت الله محفوظی از استادان سطح خارج حوزه علمیه اقامه شد.

یادآور می شود، پیکر مرحوم قلی‌پور که در فاجعه منا به لقاء الله پیوسته بود، سرانجام با تصاویر باقی مانده و از طریق آزمایشات دی ان ای بعد از بیش از 80 روز شناسایی شد.

این استاد حوزه از نویسندگان پرتلاش حوزه است که نزدیک به 70 اثر از جمله تلخیص کتب اصلی حوزه مانند کفایه را انجام داده بود.

 

منبع: ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com