کد خبر ۳۱۲۲۲ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۱
امام جمعه قم :

نباید تصور شود مذاکره با آمریکا مشکلات را حل می کند/نقاط ضعف برجام شناسایی و مرتفع شود

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که نباید در دام توطئه ها قرار گرفت بلکه باید عمق مسائل را شناخت، گفت: نباید تصور شود که می توان با گرگ های عالم سازش کرد؛ تنها زمانی این گرگ های خونخوار راضی می شوند که ملت ایران از آرمان های خود دست بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعة المصطفی امروز درخطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که تئوری های غربی لذت گرایی و فردگرایی سبب سست شدن ارکان خانواده می شود، گفت: در صورت فرد گرایی افراد خانواده نسبت به یکدیگر فداکاری و ایثار نمی کنند.


وی افزود: بنیان خانواده با محبت و مودت استوار می ماند که نیازمند تهذیب نفس است، محبت بنیاد همه روابط خانوادگی بوده و مهرورزی به همسر سبب افزیش ایمان افراد می شود؛ امروزه هجمه های اخلاقی و فرهنگی بسیاری انجام می شود که یکی از زمینه های آن خانواده به شمار می رود که با اتکا به اصول اسلامی می توان در برابر هجمه ها ایستاد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خطبه دوم هفته تربیت بدنی را یاد آورشد و اظهار داشت: ورزش همگانی در کنار ورزش حرفه ای و تخصصی باید مهم شمرده شود و سرمایه گذاری در این زمینه مهم است، توجه به ورزش هایی که ریشه اسلامی دارد بسیار مهم است؛ در عرصه ورزش اخلاق بسیار اهمیت دارد، متأسفانه گاهی بی اخلاقی هایی در ورزشکاران دیده می شود که باید آن ها را رفع کرد.


وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم ادامه داد: ماه محرم ماه حماسه های بزرگ است که سال به سال باید بر شکوه این ماه افزوده شود، به فضل الهی و در پرتو انقلاب اهتزار پرچم عاشورا در سراسر جهان بیشتر شده است.


امام جمعه قم با بیان این که در بزرگداشت عاشورا باید ابعاد معرفتی آن را به دور از خرافه و دروغ حفظ کنیم، ابراز داشت: ابعاد حماسی عاشورا نیز باید مهم شمرده شود، کسانی که عاشورا را از حماسه جدا می کنند راه غلطی می روند؛ عاشورا به معنای انقلاب، ایستادگی در برابر دشمنان، مقاومت و هیهات منا الذلة است.


وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری هیأت ها عنوان کرد: هیأت ها باید مراقب باشند تا اسیر خرافات و تبلیغات تشیع انگلیسی و افراد منحرف نشوند، اخیرا شاهد بودیم که مقوله صلح امام حسن(ع) و گفت و گوی عمر سعد و امام حسین(ع) دچار تحریف شد.


حجت الاسلام والمسلمین اعرافی خاطرنشان کرد: رهبری معظم در برابر این تحریف فریاد زدند، مگر صلح امام حسن(ع) یک سازش بود مگر امام از روی شوق و رغبت این کار را انجام داد، به دلیل خیانت ها امام به آن مرحله رسید؛ مقولات را باید به درستی شناخت.


وی اضافه کرد: حضور روحانیت در هیأت ها، به کار گیری ازمداحان درست، جذب جوانان، رسیدگی به فقرا و اجرای امر به معروف و نهی از منکر وظیفه است، باید قانون امر به معروف به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود؛ مسؤولان و جامعه باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهم بشمارند.


رییس جامعة المصطفی با بیان این که فاجعه منا حادثه ای است که به راحتی نمی توان آن را فراموش کرد، گفت: باید مسأله تشکیل کمیته حقیقت یاب دنبال شود، مسؤولان کشور با نهایت قدرت و تکیه بر فرمان رهبری استوار بایستند و قاطعانه به پیش بروند تا مجامع بین المللی و ملت های دیگر را فعال کنند.


وی افزود: پیگیری پرونده آل سعود در فاجعه منا وظیفه مهم مسؤولان است از این رو نباید در این راه سستی نشان داد، تنها پرونده فاجعه منا برای محکومیت آل سعود کافی است؛ خیانت های آل سعود در ترویج تفکر وهابیت و تکفیری و جنایت در کشورهای اسلامی قابل فراموش شدن نیست؛ حضرت امام(ره) فرمودند ما از صدام می گذریم اما آل سعود را رها نمی کنیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسأله برجام اظهار داشت: در قصه برجام حق واکاوی مسأله و اظهار نظر برای مجلس و جریان ها موجود است، افراد انقلابی که در این زمنیه فعال می شوند باید به آن ها احترام گذاشته شود و سخنان آنان را شنید.


وی ادامه داد: هرگونه اقدامی باید در پرتو رهنمودهای رهبری و با توجه به دشواری ماجرا انجام شود، نقاط ضعف برجام باید شناخته و بر طرف شود، حتما در ماجرای برجام باید از دفاع از کشور، دفاع از مقاومت اسلامی و برخورد با استکبار جهانی به ویژه آمریکا باید حفظ شود و از این مسائل نباید کوتاه آمد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که نباید تصور شود مذاکره با آمریکا مشکلات را حل می کند، اظهار داشت: آمریکا هیچگاه نمی خواهد که ملت های مسلمان رشد علمی و استقلال سیاسی پیدا کنند، این مسأله ای است که سابقه و پرونده آن ها نشان می دهد.


وی ادامه داد: نباید در دام توطئه ها قرار گرفت بلکه باید عمق مسائل را شناخت، نباید تصور شود که می توان با گرگ های عالم سازش کرد؛ تنها زمانی این گرگ های خونخوار راضی می شوند که ملت ایران از آرمان های خود دست بردارد؛ باید در برابر بیگانگان محکم بود و دانست که گفتمان انقلاب اسلامی نجات بخش است.

منبع : رسا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com