کد خبر ۳۱۱۴۴ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۲
با حضور بر سر مزار یوسف گمگشته

32 سال چشم انتظاری خانواده شهید یکه‌زارع به پایان رسید

مراسم استقبال از خانواده شهید ستار یکه‌زارع با عنوان بوی پیراهن یوسف در قم برگزار شد و والدین این شهید پس از 32 سال بر سر مزار فرزندشان حاضر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مراسم استقبال از خانواده شهید ستار یکه‌زارع با عنوان بوی پیراهن یوسف ظهر امروز با حضور استاندار، فرماندار، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) و مردم شهیدپرور در دانشگاه قم برگزار شد.

خانواده شهید که اکنون در روستای احمدآباد شهرستان نظرآباد کرج زندگی می‌کنند، امروز با استقبال گرم و پر شور مردم شریف شهر قم بر سر مزار یوسف گمگشته خود حاضر شدند.

پدر شهید ستار یکه‌زارع در این مراسم اظهار کرد: من فرزندم را در راه خدا به جنگ با دشمنان دین خدا فرستادم و این افتخاری است که خداوند شامل حال من کرده، زیرا فرزند من از فرزند حسین (ع) عزیزتر نبود.

پدر شهید در حالی‌ که اشک می‌ریخت از مردم قم بابت محبت و مهمانوازی که انجام دادند تشکر کرد و ادامه داد: من خوشحالم که فرزندم در شهری به خاک سپرده شده که کریمه اهل بیت (س) در آن مدفون است و فرزند من لیاقت این را داشته که در جوار حضرت معصومه (س) آرمیده است.

وی که پس از 32 سال از سرنوشت فرزند خود آگاه شده است، بیان کرد: پس از شنیدن این موضوع که فرزندم شهید شده خدا را شکر کردم که جوان من خونش را برای خدمت به نظام و رهبری فدا کرده و این بهترین سرنوشت برای او بود که دارای اخلاق خوب و فردی با ایمان بوده است.

مادر شهید ستار یکه‌زارع نیز گفت: من سال‌ها انتظار کشیدم تا از سرنوشت فرزند خود مطلع شوم و به این خاطر نذری انجام دادم و از خدا خواستم که من را از سرنوشت فرزندم مطلع سازد و اکنون خوشحالم که خداوند پس از 10 روز حاجت من را بر آورده کرد و فرزندم را به من باز گرداند.

وی تاکید کرد: خداوند به مادران چشم انتظار صبر عطا کند، اما ما مادران شهید صبر را از حضرت زینب (س) فرا گرفته‌ایم و در فراق عزیزان خود باید استواری پیشه کنیم، زیرا زینب کبری (س) رنج‌ها و سختی‌های زیادی متحمل شد، اگر من یک فرزند را از دست دادم، او سه فرزند و برادر خود را از دست داد و من فرزندم را در راه خدا به خاطر اسلام هدیه کردم.

به گزارش فارس، شهید ستار یکه‌زارع فرزند اسماعیل، متولد سال 1345 اعزامی از بسیج هشتگرد کرج، سال 62 در سن 17 سالگی در عملیات خیبر، جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت رسید و پس از تفحص، در 28 آذر 91 همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه (س) به عنوان شهید گمنام در دانشگاه قم به خاک سپرده شد.

این شهید بزرگوار که با عنوان شهید گمنام در واحد خواهران دانشگاه قم، دفن شده بود دو روز پیش از طریق آزمایش DNA احراز هویت شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com