کد خبر ۳۱۱۶۷ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۵
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز خبر داد

برگزاری دوره آموزشی کارشناس خانواده و نماز در سراسر کشور

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری دوره آموزشی کارشناس خانواده و نماز در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی با اشاره به برگزاری دوره‌ای از سوی ستاد اقامه نماز اظهار کرد: معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی در ستاد اقامه نماز فعال است که امسال معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی دوره نماز را برای 4 هزار معلم به عنوان طرح مبین برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها از 16 مهر 94 در مجتمع یاوران مهدی آغاز می‌شود که مرکز تخصصی نماز اساتید را اعزام می‌کند تا به تبیین موضوعاتی مانند «شیوه‌های دعوت به نماز»، «منزل، مسجد و مدرسه» و «نمازشناسی و پاسخ به شبهات» بپردازند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز یادآور شد:‌ شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به مسجد در این نشست آموزش داده شده و شیوه پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان در زمینه نماز نیز تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی نماز امسال با رویکرد جدیدی برنامه‌ریزی کرده است، گفت: وظیفه مرکز تربیت نیرو و کادرسازی است، بر همین اساس سه طرح در نظر گرفته شده است.

ولی‌خانی با اشاره به تربیت کارشناس خانواده و نماز عنوان کرد: در نظر داشتیم برای هر استان پنج یا 10 نفر کارشناس معرفی شوند و دوره‌ تربیت خانواده و نماز را ویژه آنها برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ این کارشناسان گفتمان‌های نماز را ویژه خانواده کارکنان دولت برگزار می‌کنند و گفتمان‌هایی برای مراکزی مانند فرهنگسراها و نشست‌هایی در مساجد برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به تربیت کارشناس کودک و نوجوان گفت: در نظر داریم یک دوره برای تربیت 200 نفر کارشناس کودک و نوجوان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه است نشست‌هایی برای دانش‌آموزی، کانون‌های اصلاح و تربیت زندان‌ها و مراکز شبانه‌روزی کمیته امداد و بهزیستی برگزار کنیم.

ولی‌خانی عنوان کرد: تربیت مبلغ نماز از طرح‌های دیگر بوده و اکنون از قم برخی از استادان به استان‌ها اعزام می‌شوند تا آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود.

وی یادآور شد:‌ طرح منهاج برای بازاریان از طرح‌های دیگر مرکز است که به منظور توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بازار برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه 45 دوره طرح معراج در استان‌ها برگزار کردیم، گفت: کسانی‌که می‌خواهند کارشناس خانواده یا کارشناس کودک و نوجوان و مبلغ نماز شوند، باید طرح معراج را گذرانده باشند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com