کد خبر ۳۲۵۸۶ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
معاون آموزشی مرکز تخصصی نماز خبر داد

تربیت 100 مبلغ متخصص در حوزه نماز

معاون آموزشی مرکز تخصصی نماز از تربیت 100 مبلغ متخصص در موضوعات مختلف نماز در حوزه کودک و نوجوان، دانش‌آموزی و خانواده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام حمدالله حقیقی‌پیام با اشاره به دغدغه‌های رهبری و پیام‌های ایشان به اجلاس‌های سراسری نماز گفت: برنامه بنیادین مرکز تخصصی نماز برگزاری دوره یکساله تربیت مدرس عالی نماز بوده که واحد آموزش مرکز مسئول برگزاری این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله در این دوره 40 نفر از طلاب سطح سه حوزه علمیه که مشغول تحصیل درس خارج هستند، پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی مرکز تخصصی نماز با اشاره به اهداف کلان دوره تربیت مدرس معارف نماز افزود: کارشناسان واجد صلاحیت در حوزه مطالعات نماز برای ارائه مشاوره علمی به جامعه اسلامی در این دوره‌ها پرورش داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره به صورت روزانه دو ساعت در طول ایام هفته در قالب دو ترم برگزار می‌شود که هر ترم 12 واحد است؛ البته در تکمیل آن دوره‌های مکمل کوتاه‌مدت نیز برگزار می‌شود.

حقیقی‌پیام با اشاره به برخی از فعالیت‌های 6 دوره که تاکنون برگزار شده است، اضافه کرد: تعداد داوطلبان متقاضی شرکت در این مدت یک‌هزار و 200 نفر از طلاب سطح سه حوزه علمیه قم بودند، از این تعداد 205 نفر از داوطلبان با مصاحبه علمی و شخصیتی توسط استادان مرکز پذیرش شدند.

وی تصریح کرد: از استادان مجرب و کارشناسان حوزه معارف نماز از جمله حجج الاسلام قرائتی، کلباسی، ماندگاری، تراشیون، محمدی، عابدی، پناهیان و فلاح‌زاده برای تدریس در دوره‌های آموزشی دعوت می‌شود.

معاون آموزشی مرکز تخصصی نماز با اشاره به فارغ التحصیلی 150 نفر از دانش‌پژوهان پنج دوره ادامه داد: 70 نفر از این فارغ‌التحصیلان در طرح‌های مختلف در سراسر کشور شرکت کردند که اکنون نیز ادامه دارد.

وی اظهار کرد: دانش‌پژوهان فارغ‌التحصیل در 35 دوره آموزشی 120 ساعته، 500 دوره آموزشی 12 ساعته و 300 نشست برای طلاب مدارس علمیه کشور شرکت کردند و در مجموع 6 هزار برنامه در کل کشور با اعزام فارغ‌التحصیلان این 6 دوره و استادان مرکز تخصصی نماز به سراسر کشور برگزار شده است.

حقیقی‌پیام اضافه کرد: تعدادی از این فارغ‌التحصیلان در امور اجرایی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مرکز و ستاد اقامه نماز کشور در برخی استان‌ها مشغول فعالیت هستند، برگزاری یک دوره یکساله نویسندگی با محوریت نماز از فعالیت‌های دیگر بوده است که در نتیجه آن کتاب ادبی به نام رسم عاشقی و لحظه دیدار نزدیک است، تالیف شده است.

وی تصریح کرد: خروجی این دوره در مدت 6 سال، 100 مبلغ نماز و 50 استاد در موضوعات مختلف نماز در حوزه کودک و نوجوان، دانش‌آموزی و خانواده و سرفصل‌های مهم نماز مانند آیات، اسرار نماز،‌ شیوه‌های دعوت به نماز، احکام نماز و ... بوده و 80 محصول تولید شده است.

معاون آموزشی مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه به فارغ التحصیلان مرکز تخصصی نماز گواهی پایان دوره اعطا می‌شود، خاطرنشان کرد: بررسی آیات نماز و تفسیر آن، روایات نماز، شیوه‌های دعوت به نماز، احکام نماز و بیان شیوه‌های آن، اسرار نماز و آداب و راه‌های تکمیل نماز از جمله سرفصل‌های این دوره یکساله است.

وی کارورزی و کارگاه، روش کلاس‌داری و تدریس، نماز و خانواده، آثار نماز،‌ پرسش و پاسخ و اصول مشاوره، عبادات در ادعیه، نماز در ادیان و فرق، مسجد و جایگاه آن، علل ترک نماز و مخاطب‌شناسی و نماز را از سرفصل‌های دیگر این دوره ذکر کرد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com