کد خبر ۳۱۱۷۴ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
عضو انجمن مطالعات اسلامی حوزه:

رسانه‌ها سیاست دینی را در جامعه نشر دهند

عضو انجمن مطالعات اسلامی حوزه به ضرورت مبنابودن دین در رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: انتظار داریم که رسانه‌ها سیاست دینی را در جامعه اسلامی نشر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  علیرضا پویا دوشنبه شب در نشست نقد و بررسی کتاب تاملاتی در دین و رسانه که در سالن کنفرانس انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد اظهار کرد: در این زمینه نقد بر خود کتاب وارد است تا محتوای آن، چرا که کتاب حاضر جزء نخستین کتاب‌های چاپ شده در این زمینه است که سعی در پرکردن حداقلی خلأهای موجود دارد.

وی با اشاره به جوان بودن رشته دین و رسانه افزود: این رشته به تازگی وارد عرصه شده و دانش آموختگان خبره و پرتلاشی را تربیت کرده اما همچنان خلأهای اساسی در جامعه اسلامی قابل رؤیت است.

عضو انجمن مطالعات اسلامی حوزه با اشاره به اینکه ارکان رسانه در جامعه اسلامی باید منطبق بر احکام اسلامی پیاده شود گفت: با توجه به کارکرد روز افزون رسانه در همه حیطه‌ها، لازم است با جدیت به امر مرتبط سازی دین و رسانه پرداخت چرا که در گذشته با ورود دین به ارتباطات و رسانه مخالفت می‌شد ولی اکنون که به لطف الهی فضا مهیاست و اقداماتی در این حیطه صورت گرفته باید فرصت را غنیمت شمرده و به تلاش هر چه تمام‌تر در این زمینه پرداخت.

پویا در ادامه به کلی بودن مباحث مطرح شده در کتاب «تأملاتی در دین و رسانه» اشاره کرد و گفت: این کتاب به‌عنوان پژوهش در زمینه دین و رسانه بسیار با ارزش بوده اما به سبب خلأهای موجود لازم است سرفصل‌های متنوع کتاب هر کدام به کتاب‌های متعددی تبدیل شود تا تعمق لازم در آن حیطه را فراهم کند.

وی با اشاره به ضرورت نگاه بنیادین و اساسی به عرصه دین عنوان کرد: لازم است مباحث مختلف از لحاظ علوم دینی حوزه شامل فلسفه، کلام و تفسیر مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر گروه فلسفه هنر دانشکده صدا و سیما با اشاره به وضع فاجعه بار حاکم بر رسانه‌های جهانی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی مبحث اخلاق و نظام ارزشی حاکم بر حوزه رسانه است که به سبب حفظ جامعه و متوجه ساختن جامعه جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در خاتمه عنوان کرد: لازم است بحث‌های نظری بر مبنای فقه صورت پذیرد و به زبان روز تبیین شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com