کد خبر ۳۱۲۱۳ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

پاسخگویی به سئوالات دینی و اعتقادی بیش از 160 هزار زائر

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در 6 ماهه نخست امسال در زمینه پاسخگویی به سئوالات دینی و اعتقادی بیش ‏از 160 هزار مراجعه کننده داشته‌ایم.‏

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و جمعی از معاونان و خادمان فرهنگی این مکان مقدس با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم که دیروز عصر برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه این خادمان فرهنگی به طریقه‌های مختلف در مسجد مقدس جمکران به زائران خدمت می‌کنند، اظهار کرد: طبق تاکید تولیت محترم آنچه که در این مکان مقدس انجام می‌شود مقدمه‌ای برای ترویج قرآن و سیره اهل بیت(ع) در بین مشتاقان است چه آنهایی که در مسجد حضور دارند و چه آنهایی که برنامه‌های مسجد را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی مخاطب شناسی صورت می‌گیرد ادامه داد: محافل قرآنی، مجالس ذکر اهل بیت(ع)، کارگاه‌های زنده معرفتی، پاسخگویی به سئوالات دینی و عقیدتی زائران، حلقه‌های معرفت و همچنین ارائه خدمات آموزشی برای کودکان و نوجوانان از جمله این فعالیت‌ها است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به استفاده از ظرفیت حوزه در جمکران اشاره کرد و افزود: برای پرسش و پاسخ در محورهای دینی و اعتقادی، از 130 نفر اساتید و فضلای حوزه از ظرفیت عظیم حوزه علمیه بهره‌مند شده‌ایم.

وی عنوان کرد: در 6 ماهه نخست امسال در زمینه پاسخگویی به سئوالات دینی و اعتقادی بیش از 160 هزار مراجعه کننده داشته‌ایم.

ابراهیمی با اشاره به رویکرد جدی مسجد جمکران در اصلاح نماز زائران عنوان کرد: بنا بر این رویکرد در 6 ماهه نخست سال جاری کارشناسان ما نماز 30 هزار زائر را اصلاح کردند.

وی از پذیرش 500 کاروان در این 6 ماهه در جمکران خبر داد و افزود: در نظر داریم با برنامه‌ریزی مناسب از ابتدای حرکت کاروان‌ها برای زائران برنامه فرهنگی داشته باشیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین به تاسیس بنیاد پژوهش و نشر در این مسجد اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد مسجد جمکران با هم‌افزایی حوزه‌های علمیه به دنبال تعمیق فرهنگ مهدویت هستیم که به اقتضای این مکان مقدس این موضوع به صورت جدی پیگیری می‌شود و کارهایی تولید شده و کارهایی نیز در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در ابتدای این دیدار در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از توجه ویژه آیت‌الله مکارم شیرازی به مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: امیدواریم آنچه که در مسجد جمکران انجام می‌دهیم مورد رضای امام زمان(عج) باشد و بتوانیم وظایف خود را بهتر بدانیم و به آن عمل کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com