کد خبر ۳۱۲۵۷ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
خیابان‌ها در انتظار حضور

دستگاه‌های قم برای برگزاری باشکوه‌‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان مشارکت کنند

در جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان در قم بر بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌ها در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلسه ستاد بزرگداشت یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ظهر امروز با حضور نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم و اعضای این ستاد در محل دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برگزار شد و طی آن مسئولان و نمایندگان نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های خود در خصوص روز 13 آبان را بیان کردند.

در این جلسه پس از طرح موضوع و ایراد سخن توسط نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عادل پور امام جمعه قنوات ضمن تاکید بر لزوم معرفی استکبار در میان مردم به ویژه دانش آموزان عنوان کرد: استان قم با حمایت مالی ما را در اطلاع رسانی‌ها و تبلیغات بخش‌های استان یاری کند.

در ادامه حجت‌الاسلام جباری نماینده ستاد نماز جمعه قم از تکمیل شبستان مصلی قم خبر داد و افزود: در نماز جمعه قم حدود 20 هزار نمازگزار شرکت می‌کنند که شبستان مصلی بدون در نظر گرفتن محوطه بیرونی بیش از این تعداد گنجایش دارد اما در حال حاضر منتظر تکمیل محوطه مصلی هستیم که پس از تکمیل و راه اندازی می‌تواند مکانی مناسب برای استقبال از این راهپیمایی‌ها باشد.

در ادامه اعضا تاکید کردند که در خصوص بصیرت افزایی عموم مردم در خصوص واژه‌هایی همچون نفوذ و استکبار اقدامات ویژه‌ای صورت بگیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه از تعداد کم تابلوها برای نصب بنرهای فرهنگی گلایه کرد و گفت: معمولا با احداث مکانی مناسب در سطح شهر نخستین اقدام نصب تابلوی تبلیغاتی در کنار آن است اما در مواقع نیاز برای برنامه‌های فرهنگی استان، از آنجا که این تابلوها به بخش خصوصی واگذار می‌شود، فقط از تعداد بسیار کمی می‌توان برای اطلاع رسانی برنامه‌ها بهره برد که لازم است شهرداری برای حل این موضوع تدبیری بیاندیشد.

در ادامه حجت‌الاسلام مبینی مدیر روابط عمومی صدا و سیمای قم نیز بر ضرورت فرهنگ سازی استکبارستیزی توسط مدارس و هیئات مذهبی تاکید کرد و ضمن بیان پیشنهادی گفت: هیئات مذهبی می‌توانند در بنرهای محرم خود اشاره‌ای به موضوع استکبارستیزی داشته باشند.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس قم نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حضور عموم مردم و اقشار مختلف در راهپیمایی 13 آبان عنوان کرد: برای روشنگری عموم مردم و حضور حداکثری در راهپیمایی روز 13 آبان، نشست‌ها و برنامه‌های تبیینی برگزار شود.

فضاسازی شهری با نصب بنر و پرچم، رفع سد معبر و پاکسازی مسیر راهپیمایی از اقدامات شهرداری عنوان شد و تهیه و استقرار چندین بالابر ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری برای پوشش راهپیمایی نیز از جمله اقدامات پیش بینی شده اعلام شد.

دیگر نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد نیز آمادگی خود را برای مشارکت در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم 13 آبان اعلام کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در پایان این جلسه تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اینکه اقدامات لازم را به صورت میدانی و با هم افزایی یکدیگر انجام می‌دهند لازم است در زمینه فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد حضور عموم اقشار استان قم در این راهپیمایی حساس باشیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com