کد خبر ۳۱۲۶۵ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۶
به مناسبت ایام محرم

9 هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 9 هزار مبلغ به مناسبت ایام محرم به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، یحیی کمال با اشاره به ثبت‌نام مبلغان ویژه ماه محرم اظهار کرد: ثبت‌نام مبلغان از نهم مهر ماه آغاز شده و امسال شیوه ثبت‌نام‌ها تغییر پیدا کرده و به منظور ارائه تبلیغ کیفی و استفاده از مبلغان توانمند و پرسابقه چهار روز اول ثبت‌نام ویژه مبلغان رتبه سوم، چهارم و پنجم اختصاص پیدا کرده و از روز 13 تا 23 مهر ثبت‌نام‌ها به صورت عمومی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این شیوه ثبت‌نام برای نخستین بار اجرا می‌شود تا مبلغان اعزامی به صورت تخصصی‌تر و کیفی‌تر به امر تبلیغ بپردازند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه امسال ظرفیت اعزام 9 هزار مبلغ به سراسر کشور تعیین شده است، گفت: 7 هزار نفر از سوی دفتر تبلیغات قم و 2 هزار نفر از سوی شعب دفتر تبلیغات اسلامی در اصفهان،‌ مشهد و نمایندگی‌ها در تهران، خوزستان و ایرانشهر از ابتدای محرم به مدت 12 روز اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از گروه‌های تبلیغی به سراسر کشور اعزام می‌شوند، بخشی مبلغانی هستند که دارای طرح، برنامه، ایده و هدف هستند و بخشی دیگر نخبگانی بوده که به برخی از مکان‌های دوردست اعزام‌ خواهند شد.

کمال با اشاره به موضوعاتی که مبلغان باید در ایام محرم به آنها بپردازند گفت: در بخش حماسه عاشورا مبلغان به موضوعاتی مانند ایثارگری، بصیرت‌افزایی بین مردم، مسائل اعتقادی، ‌معارف اسلامی، تاریخ اسلام و اخلاق به عنوان موضوعات عمومی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل مباحث عاشورا، استفاده از آن برای تداوم انقلاب، ارتباط آن با انقلاب اسلامی و مبانی فکری انقلاب و رهبری امام خمینی(ره) نکاتی است که مبلغان به آنها در ایام تبلیغ اهتمام دارند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: مبلغان تاکید دارند که بحث احکام را بیان کنند و مسائل خانواده و سبک زندگی از مسائلی است که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارند، بنابراین امسال در بین موضوعاتی که مبلغان ارائه می‌دهند، یکی از موضوعات مهم سبک زندگی است.

وی یادآور شد:‌ ایثار، شهادت،‌ بصیرت، دشمن‌شناسی و آگاهی از مقتضیات و مسائل جهانی نکاتی است که مبلغان در بین مخاطبان و مردم ارائه می‌کنند.

کمال با اشاره به برگزاری همایش بزرگ مبلغان گفت: این همایش از طریق ستاد گردهمایی بزرگ مبلغان متشکل از نهادهایی مانند دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور و سازمان اوقات و امور خیریه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان با توجه به فضای کشور باید به مردم در خصوص مسائل جهانی و مسائل جامعه آگاهی دهند و توطئه‌های تکفیری‌ها را در جامعه تبیین کنند و خطر و آسیبی که کل دنیا را تهدید می‌کند را به مردم گوشزد کنند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد:‌ تفکرات تکفیری در طول تاریخ به ملت‌ها و جوامع اسلامی آسیب زده، بنابراین باید از سوی مبلغان در این خصوص بصیرت‌افزایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ملت توانسته است به واسطه رهبر معظم انقلاب اتحاد خود را به دست آورد گفت: اگر کشور توانسته در برابر دشمنان ایستادگی کند، به دلیل اطاعت از رهبر معظم انقلاب بوده و اگر جوامع اسلامی دچار مشکل هستند، به دلیل فقدان رهبری توانمند است.

کمال یادآور شد:‌ استفاده از معارف امام حسین(ع) و عاشورا می‌تواند بسیار مهم باشد تا مسلمانان را آگاه کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com