کد خبر ۳۱۲۸۵ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳
هاشمی در دیدار با آیت‌الله شهرستانی تاکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی مناسب برای مراسم حج

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی دقیق برای مراسم حج صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیدحسن هاشمی سرپرست هیئت ایرانی اعزامی صبح امروز برای دیدار با علما عازم شهر قم شد، در نخستین دیدار خود با حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران با بیان اینکه حج یک واجب شرعی است که باید در چارچوب شرع اسلام انجام شود، تاکید کرد: با توجه به اتفاقات حج امسال برنامه‌ریزی دقیق و مناسب و همچنین فرهنگ‌سازی در این راستا ضروری و لازم است.

وی با ارائه گزارشی در خصوص حادثه منا و همچنین سقوط جرثقیل در  مکه و فوت برخی از زائران به خصوص زائران ایرانی گفت: باید با برنامه‌ریزی از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سن بالای زائران در سفر به حج گفت: وضعیت جسمی یکی از شرایط مهم برای حضور در این سفر است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در این دیدار با بیان اینکه مقامات سعودی در پی کسب موافقت ما برای دفن جنازه‌های جانباختگان ایرانی در مکه بودند، عنوان کرد: ما مخالفت خود نسبت به دفن زائران ایرانی در مکه اعلام کرده و به طور جدی تاکید داشتیم جنازه زائران باید به ایران منتقل شوند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com