کد خبر ۳۱۱۰۶ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۸
به مناسبت هفته ملی کودک؛

بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای قم افتتاح می‌شود

- سرپرست امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از افتتاح بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای به مناسبت هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، زهرا بصیر ظهر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد، اظهار داشت: بخش کودک و نوجوان کتابخانه آیت الله خامنه‌ای در هفته ملی کودک افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین گردهمایی کانون‌های ادبی کودک و نوجوان ۲۳ مهرماه با حضور آقای هاشمی نویسنده کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

سرپرست امور فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به تجهیز بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های استان افزود: در هفته ملی کودک ثبت نام از کودکان تا پایان دوره ششم ابتدایی به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: داستان نویسی، کتابخوانی، مشاعره و شاهنامه نویسی در هفته ملی کودک در جلسات کانون‌های ادبی کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

راه اندازی ۳ اتوبوس کتابخانه‌ای

مدیر اجتماعی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم نیز در این نشست خبری مشترک بیان کرد: شهرداری قم برای کودکان به چاپ کتاب الفبای شهر پرداخته است.

مجتبی بستان گفت: ۳ اتوبوس کتابخانه‌ای برای کودکان به منظور ارائه آموزش‌های فرهنگی و هنری راه اندازی شده که در این اتوبوس علاوه بر ارائه کتاب‌های کودک به برگزاری مسابقات نقاشی و غیره پرداخته می‌شود.

محمد بابایی، معاون فرهنگی و عمرانی حوزه هنری استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه نمایش عروسکی جانیار در هفته ملی کودک به اجرای برنامه می‌پردازد، ادامه داد: این نمایش در خصوص ارتباط کودکان با محیط زیست توسط دانش آموزان رشته تئا‌تر و ادبیات نمایشی اجرا می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com