کد خبر ۳۱۳۷۲ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰

کمک 10 میلیارد ریالی دولت برای راه اندازی استارت آپ در قم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از کمک 10 میلیارد ریالی دولت یازدهم به قم برای راه اندازی استارت آپ یا شرکت های ارایه دهنده مدل کسب و کار در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید حسن هانی دوشنبه شب درنخستین گردهمایی مدیران،استادان وکارشناسان فناوری اطلاعات درسالن رضوان شهرداری قم، اظهار داشت: مقرر شده تا این مبلغ در سالجاری از سوی معاون فناوری اطلاعات رییس جمهوری به قم اختصاص داده شود.
وی تصریح کرد: اداره کل ارتباطات قم درصدد است، تا فرآیند جذب این اعتبار را برای راه اندازی سریعتر این نوع شرکت ها در قم پیگیری و دنبال کند.
هانی با بیان اینکه دولت همواره حمایتهای متفاوتی را از شرکت های نوپا دارد، تصریح کرد: در دنیا بسیاری از بیزنس ها و فعالیت های تجاری برای رونق بیشتر رفته رفته به سمت این شرکت ها سوق پیدا می کنند.
وی با اشاره به رویکرد وزارت ارتباطات نسبت به توسعه فناوری اطلاعات در کشور، تصریح کرد: طبق این رویکرد دولت بر آن است، تا سالانه بیش از 100 هزار شغل را در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کند، که به نسبت جمعیت سهم استان قم بالغ بر هزار و 500 شغل است.
این مسوول با اشاره به وجود بیش از 5 هزار دانشجوی رشته فناوری ارتباطات در قم از مقطع کاردانی تا دکتری، تصریح کرد: بدون شک با توجه به ورود این تعداد دانشجو در سال های آینده به بازار کار، این تعداد شغل جوابگوی آنها نیست، لذا مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد مشاغل بیشتر در این حوزه ضروری است.
وی با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در خصوص فضای مجازی و همچنین ابلاغ آیین نامه گسترش کاربری فناوری اطلاعات از سوی هیات دولت، تصریح کرد: بدون شک این دستورالعمل ها فرصت های جدیدی را پیش روی حوزه فناوری اطلاعات به منظور پیشرفت و توسعه قرار داده است.
هانی با بیان اینکه دستور العمل جدید دولت این اختیار را به دستگاه های دولتی می دهد تا درصدی از بودجه خود را برای فناوری اطلاعات هزینه کنند، تصریح کرد: آیین نامه فوق همچنین این اختیار را به دستگاه ها می دهد تا 50 درصد هزینه پروژه های پژوهش محور را به صورت بلاعوض پرداخت کنند، که در نوع خود بی سابقه است.
وی با اشاره به اهتمام مجموعه فناوری اطلاعات برای ارایه خدمات دولت الکترونیک بر روی تلفن های همراه بر اساس این آیین نامه، تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از 100 دستگاه دولتی در قم برای عملیاتی شدن این طرح در این استان، طراحی و تولید 100 اپلیکیشن موبایلی ضروری است.
وی با اشاره به ضرورت دیجیتالیزه کردن اسناد و مدارک طبق آیین نامه جدید دولت، تصریح کرد: دستور العمل گسترش کاربری فناوری اطلاعات دولت، شدیدا دستگاه های مختلف را موظف به الکترونیکی نمودن اسناد خود نموده است.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com