کد خبر ۳۱۴۰۴ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۹
به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در استان قم برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: از جمله برنامه‌های این سوگواره اعزام بیش از 50 نفر از روحانیون و مبلغان برای تبیین اهداف انسان ساز قیام عاشورا به مناطق مختلف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام اسماعیل حسینی‌مقدم که پیش از ظهر امروز در نشست‌خبری برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در اداره‌کل اوقاف قم سخن می‌گفت، اظهار داشت: در آستانه محرم و حضور کاروان سید‌الشهدا (ع) برای انجام رسالت خطیر الهی و انسانی و خلق حماسه ماندگار، تدریس درس‌های آزادگی، حریت و جانبازی در راه خدا قرار داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در استان قم افزود: از جمله برنامه‌های این سوگواره اعزام بیش از 50 نفر از روحانیون و مبلغان برای تبیین اهداف انسان‌ساز قیام عاشورا به مناطق مختلف است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم تجمع عزاداران سید الشهدا همزمان با سالروز ورود کاروان امام حسین (ع) به کربلا و به مناسبت این ورود سرنوشت ساز در حرم مطهر امام‌زاده ابراهیم (ع) برگزار می‌شود.

حسینی‌مقدم تصریح کرد: در شب دوم ماه محرم این مراسم تحت عنوان لبیک یا حسین در جوار امامزاده علی ابن جعفر برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در امامزاده ابراهیم (ع) قم و با برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا می‌شود.

وی گفت: برنامه اهلا من العسل و همایش نوجوانان حسینی در حرم مطهر امامزاده جعفر شهید برگزار می‌شود.

حسینی‌مقدم افزود: در روز تاسوعا و عاشورا اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورا با حضور عزادارن در امامزادگان انجام می‌شود و در روز دوازدهم ماه محرم همایش ویژه بانوان با عنوان رهروان زینبی (س) در حرم مطهر موسی مبرقع (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطر نشان کرد: در کنار مجالس عمومی اقامه عزای امام حسین (ع) در امامزادگان، ویژه برنامه خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متنوع در 5 امامزاده به عزاداران خدمات فرهنگی ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای نیات واقفان خیر اندیش مراسم عزاداری با اطعام عزاداران عزیز همراه است و هزینه‌هایی که بابت برگزاری مجالس مختلف عزای سیدالشهدا در سطح استان قم در امامزادگان برگزار می‌شود از محل نزورات زائرا و از محل موقوفات مربوط به عزاداری، تعزیه و روضه خوانی سید الشهدا (ع) تامین می‌شود.

حسینی مقدم گفت: پیش بینی در مجموعه برنامه‌های مختلف نشان می‌دهد که از محل موقوفات و نذورات امامزادگان حدود 500 میلیون تومان برای این برنامه‌ها هزینه شود که امیدواریم اجرای این برنامه‌ها زمینه ترویج هرچه بیشتر ارزش‌های والای اسلامی خصوصا درس‌های حیاتبخش سید الشهدا به جامعه اسلامی باشد.

منبع: تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com