کد خبر ۳۲۲۹۹ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
مدیر کل اوقاف قم:

امامزادگان قم پایگاه قرآنی شوند

دیر کل اوقاف قم ضمن ابراز امیدواری برای تبدیل امامزادگان قم به پایگاه قرآنی تاکید کرد: تمام مشکلات و گرفتاری‌های بشر به علت دوری از تدبر در قرآن کریم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،

حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل حسینی مقدم، یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم، گفت: توجه به قرآن و عترت در این مراسم نویدبخش رخداد مسابقاتی خوب در این دوره خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری این محفل معنوی در امنیت کامل بیانگر شعاعی از برکت وجود امام و شهداست همچنین باید بر نعمت والای رهبری حکیم و بصیر نظام شاکر باشیم که در دنیای پرظلمت و جهنمی که استکبار برای منطقه ایجاد کرده است کشور اسلامی ما سرافراز و با عزت به مسیر خود ادامه می دهد و این در حالی است که تصمیمات منطقه با محوریت ایران صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف قم تصریح کرد: در بیان عظمت قرآن کریم، قطعا بهترین ظرفی که در میان همه زمان ها و مکان ها وجود دارد لیلة القدر است و مهمترین رخداد آسمانی که پیوند میان زمینیان و خدا ایجاد کرده است همین قرآن و وحی است که به پیامبر صورت گرفته است.

وی افزود: ما حقیقت وحی و نزول قرآن را درک نمی کنیم اما این نزول، به هر کیفیتی بود این ظرف بی نظیر بر ظرف بی نظیر قلب پیامبر نازل شد و این عظمت قرآن نه تنها روح بلکه جسم پیامبر را هم تحت تاثیر قرار داد و قطعا اگر روح و قلب و جسم نبی مکرم اسلام نبود کسی نمی توانست عظمت قرآن را دریافت کند.

حسینی مقدم بیان کرد: این قرآن با همه عظمتش آمد تا مردم در آن تدبر کنند و همه بدبختی ها و گرفتاری ها نیز ناشی از دوری از تدبر در قرآن است.

مدیرکل اوقاف قم اظهار کرد: داعش خبیث و ملعون با تلاوت قرآن دست به شمشیر می برد و افراد مظلوم و بی گناه را با خباثتی چون خباثت یزیدیان به شهادت می رسانند چون به محتوای قرآن توجه ندارند.

وی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی توانسته است در مقابل توطئه های کمرشکن استکبار بایستد و دشمن را ذلیل و خوار کند از برکت توجه به قرآن است و همه انقلاب تحقق یک آیه شریفه« قل انما اعظکم بواحده ...» است.

حسینی مقدم بیان کرد: امروز شکوه قرآن در قالب برگزاری مسابقات قرآن، مفاهیم، حفظ قرآن، تفسیر و تدبر متجلی شده و به عنوان یک ارزش محوری در نظام اسلامی مورد توجه اقشار مختلف مردم است و تلاش ما بر این است تا این دوره از مسابقات استانی در برندی مناسب برگزار شود.

وی افزود: قراء و حافظان استان تلاش کنند تا بتوانند از فرصت پدید آمده استفاده کنند و نام قم را در مسابقات کشوری اوقاف سرفراز کنند.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات یادبود مرحوم عباس رنجبر و قاریان مهاجر الی الله است تصریح کرد: بسیاری از قاریان استان افتخار شاگردی آن مرحوم را دارند و ما از قاریان معزز استان می خواهیم تا با همکاری با اوقاف امامزاد گان استان را به پایگاه قرآنی تبدیل کنند و ما هم همه توان خود را در کمک به این جلسات به کار می گیریم.

حسینی مقدم اظهار کرد: امیدوارم تلاش های فعالان قرانی استان زمینه را برای برگزاری مسابقات کشوری و یا بین المللی اوقاف در سال آینده یا سال های آینده در استان قم فراهم کند.

وی یاد جان باختگان فاجعه منا به خصوص قاریان مهاجر الی الله را گرامی داشت و تاکید کرد: این افراد افتخار عالم اسلام و جامعه قراء بودند

منبع : ایسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com