کد خبر ۳۱۴۱۹ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه پنجمین مرحله آزمون‌های مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از آغاز توزیع کارت ورود به جلسه پنجمین مرحله آزمون‌های سراسری سنجش مهارت و آزمون‌های متقاضیان صنعت ساختمان، بخش‌های صنایع دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا با اشاره به آغاز توزیع کارت پنجمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای امسال در بخش‌های دولتی و خصوصی و چهارمین آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت ساختمان و صنایع دستی، فرش و نان و غله، اظهار کرد: از ساعت هشت دیروز در قم همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ساعت 24 امروز ادامه دارد.

وی افزود: پنجمین مرحله آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت ساختمان، صنایع دستی، فرش و نان و غله روز پنج‌شنبه 23 مهر ماه امسال و چهارمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت امسال پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای روز جمعه 24 مهر ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم خاطر نشان کرد: 2 هزار و 194 نفر در پنجمین آزمون هماهنگ سنجش مهارت امسال در 52 حرفه ثبت‌نام کرده که از این تعداد 795 نفر مرد و هزار و 399 نفر زن هستند و تمهیدات لازم برای شرکت این متقاضیان در آزمون فراهم شده است.

عطارنیا تصریح کرد: 245 نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت ساختمان در 12 حرفه که در تاریخ 23 مهر ماه برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 13 نفر بی‌سواد و 232 نفر با سواد هستند.

وی بیان کرد: 43 نفر در آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنایع دستی، فرش و نان و در پنج حرفه که در تاریخ 23 مهر ماه برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 24 نفر مرد و 19 نفر زن هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به مراحل اجرای آزمون‌های سنجش مهارت بیان کرد: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است که متقاضیان بخش‌های صنعت ساختمان، تفاهمنامه‌های صنایع دستی، فرش و نان و غله که پیش از این در موعد مقرر برای شرکت در آزمون‌های مذکور ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند از تاریخ 21 تا 22 مهر ماه با مراجعه به سامانه http://advari.irantvto.ir با درج شناسه پرداخت و شماره پرونده و یا با درج مشخصات فردی، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

عطارنیا افزود: متقاضیان شرکت در پنجمین مرحله آزمون سراسری سنجش مهارت امسال کارآموزان بخش‌های دولتی و آموزشگاه‌های آزاد که پیش از این برای شرکت در آزمون مورد نظر ثبت‌نام کرده‌اند، از تاریخ 21 تا 22 مهر ماه با مراجعه به سامانه http://azmoon.portaltvto.com و درج شناسه پرداخت و شماره پرونده یا با درج مشخصات فردی، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان پس از شرکت آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com