کد خبر ۳۱۴۴۴ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان قم :

انشعابات غیر مجاز و کنتورهای خراب از مهم‌ترین عوامل هدر رفت آب

مدیرعامل شرکت آبفا روستایی استان قم با اشاره به اینکه تعداد روستاهایی که با معضل کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند افزایش یافته است، انشعابات غیرمجاز و کنتورهای خراب را از مهم‌ترین عوامل هدر رفت آب دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی جان صادق‌پور با اشاره به افزایش آبرسانی سیار به روستاهای استان قم، اظهارداشت: امسال آبرسانی روستا‌ها به صورت سیار از 30 روستا به 60 روستا افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اینکه دولت برای افزایش آبرسانی به روستاهای قم بودجه‌ای تخصیص نداده است، افزود: با وجود همه مشکلات اعتباری امسال هم دوتانکر برای رفع نیازهای روستائیان قمی اختصاص داده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سرانه هر روستایی در انتقال آب سیار 20 لیتر در روز است، خاطرنشان کرد: به نسبت سال گذشته روستاهای بیشتری با کمبود و قطعی آب مواجه شده‌اند به گونه‌ای که نه تنها مشکل برخی روستا‌ها که سال گذشته دچار کمبود آب بوده‌اند حل نشده بلکه روستاهای جدیدی هم درگیر این معضل شده‌اند.

صادق‌پور با اشاره عوامل تاثیر گذار برکمبود آب روستا‌ها در استان قم، تاکید کرد: کمبود بارندگی و برداشت‌های بی‌رویه آب از چشمه‌های آب زیر زمینی کمبود و قحطی آب یک دهه خشکسالی را در روستاهای قم رقم زده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به روند فراگیر خشکسالی در روستاهای قم، تاکید کرد: درحالی روستاهای قم به جمع روستاهای دچار کمبود آب افزوده می‌شوند که در سال‌های گذشته آب اضافه داشته‌اند اما در سال جاری میزان بهره‌مندی اهالی آن‌ها از آب، به یک تا دو ساعت در روز رسیده است.

وی با انتقاد از برخی انشعابات غیر مجاز در روستا‌ها، افزود:‌این مسئله یکی از مهم‌ترین دلایل هدر رفت آب است که افراد با ایجاد آلودگی در انشعابات باعث هدر رفت گسترده آب می‌شوند.

صادق‌پور با بیان اینکه درصد این انشعابات غیر مجاز افزایش یافته است، افزود:  سال گذشته هزار انشعاب غیرمجاز و در سال جاری هزار و 400 انشعاب غیر مجاز شناسایی و ساماندهی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اینکه 7 هزار کنتور خراب در روستاهای استان قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون 6 هزار کنتور هم بازسازی شده است اما با توجه به مستهلک شدن کنتورها روز به روز بر آمار خرابی کنتورهای آب اضافه می شود.

منبع : تسنیم 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com