کد خبر ۳۲۱۸۹ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
مدیرعامل شرکت آبفا روستایی قم :

1300 متر از خطوط انتقال آب در جریان سیل اخیر قم آسیب دیده است

علی‌جان‌ صادق‌پو رمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اینکه در سیل اخیر قم هزار و 300 متر ازخطوط انتقال آب دچار آسیب دیدگی شدند، از وقوع 8 حادثه برقی در مراکز آب و فاضلاب روستایی خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علی‌جان‌صادق‌پور اظهار داشت : با اشاره به اینکه سیل یکشنبه گذشته وسیع‌ترین سیل در چندسال گذشته در استان قم بوده است، اظهارداشت: در این سیل که یکشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد برخی از خطوط انتقال آب از سرشاخه‌های دز دچار آسیب شد و توسط آب حمل شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با بیان اینکه برخی زیرساخت‌های خطوط انتقال به درستی احداث نشده‌اند، افزود: برخی از سرشاخه‌ها عمود بر مسیر حرکت سیلاب ساخته شده‌اند که این موضوع باعث شده که این خطوط انتقال در صورت وقوع سیلاب بسیار آسیب‌پذیر باشند.

وی با بیان اینکه سیلاب اخیر همچنین به تجهیزات برقی برخی از مراکز آب و فاضلاب روستایی خسارت وارد کرده است، خاطرنشان کرد: بر اثر این اتفاق 8 حادثه برقی در این مراکز داشتیم و برخی از پمپ‌ها دچار سوختگی شدند.

صادق‌پور با اشاره به اینکه هزار و 300 متر از خطوط انتقال آب و فاضلاب روستایی در سیل اخیر آسیب دیدند، تصریح کرد: بعد از فروکش جریان سیل بازسازی خطوط انتقال آب توسط کارشناسان آب و فاضلاب روستایی انجام گرفت و آب بعد از چند ساعت در خطوط انتقال به جریان افتاد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب روستایی استان قم با اشاره به اینکه مشکلات و قوع سیلاب در مناطق کوهستانی استان قم شدیدتر است، تاکیدکرد: در این سیلاب هم منطقه خورآباد بخش کهک با توجه به موقعیت کوهستانی که دارد محل تلاقی آب‌های روان قرار گرفت و بیشترین خسارت به این تجهیزات آبرسانی این منطقه وارد شد

منبع : تسنیم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com