کد خبر ۳۱۴۶۵ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
به کارگردانی سعید نجاتی صورت گرفت

رقابت صراحی در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران

صراحی که از بدو تولید تاکنون در جشنواره‌های متعددی خوش درخشیده است، با جلب نظر هیئت انتخاب به بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، فیلم داستانی صراحی کاری از سعید نجاتی است که در روزهای پایانی سال گذشته به تولید رسید , پس از تدوین تخصصی راهی جشنواره‌های ملی و بین‌المللی شد.

با توجه به خاص بودن موضوع این فیلم کوتاه در مدت زمان کمی توانست نظر داوران جشنواره‌های گوناگون را به خود جلب کند.

نجاتی با حضور در بیش از 90 جشنواره ملی و بین‌المللی توانست نام فیلم کوتاه قم را منتشر کند و با تولید صراحی یک برداشت از جامعه‌ای که در آن قرار داریم را به تصویر بکشد.

صراحی تاکنون در جشنواره‌های گوناگونی حضور داشته است و در حال حاضر در بخش بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد و با فیلم‌های خارجی به صورت فشرده رقابت می‌کند.

مضمون این فیلم کوتاه، اجتماعی و مذهبی است که در تهران و قم به تولید رسیده و دارای ایده‌ای نو و جذاب است ولی با توجه به حساسیت‌هایی که در فیلم‌نامه آن وجود داشت، کمی با تاخیر تولید آن آغاز شد.

نجاتی با استفتاء از دفتر یکی از مراجع تقلید توانست موانع را از پیش روی تولید این فیلم کوتاه بردارد و با وجود مخالفت‌های گوناگون صراحی را به تولید برساند.

«صراحی»، روایت طلبه‌ای جوان است که به دلیل امانت گرفتن بسته‌ای دردسرهایی برایش درست می‌شود و این فیلم روایت‌گر بخشی از زندگی امروز ما در جامعه است.

بازنویسی فیلمنامه، طراحی صحنه و کارگردانی صراحی را سعید نجاتی فیلم‌ساز قمی به صورت شخصی انجام داد و منصور حیدری نیز نورپردازی و تصویربرداری، مجید نجاتی صدابرداری و انجمن سینمای جوانان ایران نیز تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.

فیلمنامه «صراحی» کاری از علی توکلی است و بازیگران آن را حسین فرضی‌زاده، یوسف یزدانی، اسفندیار ابراهیمی، محمد قمرزاده، مهتا عسگری و سحر عبداللهی تشکیل می‌دهند.

مدیریت تولید «صراحی» را امید اکبریان و رضا دهقان بر عهده داشتند و حجت‌الاسلام سجاد شمس‌اللهی نیز به عنوان مشاور مذهبی در تولید این فیلم کارگردان را یاری کرد.

صراحی یکی از هفت فیلم ایرانی در بخش بین‌الملل سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است که با آثار خارجی جشنواره به رقابت خواهند پرداخت، همچنین در بخش مسابقه کشورهای اسلامی نیز به صورت فشرده رقابت می‌کند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com