کد خبر ۳۱۴۷۴ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
مدیر انجمن سینمای جوان استان قم:

مسابقه مستند محرم در قم فراخوان شد

مدیرانجمن سینمای جوان استان قم گفت: مسابقه فیلم کوتاه مستند محرم به همت انجمن سینمای جوان قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا ابوذر ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله از فراخوان مسابقه مستند محرم در قم خبر داد و بیان کرد: بهترین فیلم مستند ساخته شده با موضوع محرم مبلغ 10 میلیون ریال جایزه اهدا می‌شود.

وی آخرین زمان ارسال آثار تولید شده به دبیرخانه انجمن سینمای جوان را 30 محرم ذکر کرد و گفت: فیلم‌های مستند باید بین یک تا 20 دقیقه به تولید رسیده باشد.

مدیر انجمن سینمای جوان استان قم با بیان اینکه محرم خود ده‌ها سوژه برای تولید مستند دارد،‌ بیان کرد: کودکان محرم،‌نقش زنان در محرم، پیام عاشورا، آیین‌های گوناگون محرم در روستاها از جمله سوژه‌هایی است که فیلم‌سازان می‌توانند برای تولید مستند محرم به آن بپردازند.

وی با تاکید براینکه فیلم‌سازان مشکل تجهیزات و امکانات برای تولید فیلم ندارند گفت: هنرمندان می‌توانند با مراجعه به انجمن سینمای جوان استان قم نسبت به دریافت لوازم و تجهیزات اقدام کنند.

ابوذر ادامه داد: برای سهولت تولید فیلم‌های مستند محرم با مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیمای استان قم و انجمن بسیج هنرمندان استان قم رایزنی شده است که تجهیزات و امکانات در اختیار فیلم‌سازان قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه هنرمندان می‌توانند در صورتی که گوشی موبایل حرفه‌ای دارند با آن نسبت به تولید فیلم مستند محرم اقدام کنند گفت: انجمن سینمای جوان استان قم به بهترین فیلم مبلغ 10 میلیون ریال اهدا می‌کند و سایر نهادهای فرهنگی و علاقمند به تجلی فرهنگی عاشورایی نیز می‌توانند در برگزاری این مسابقه با انجمن سینمای جوان قم مشارکت داشته باشند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان قم با تبیین اهداف این مسابقه تصریح کرد: بها دادن به تولیدات مستند و مستندسازی در قم از جمله اهداف این مسابقه است زیرا که مستند بسیار مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است گفت: ما برای زنده نگه داشتن آیین‌های عاشورایی به برگزاری مسابقه مستند کوتاه در ارتباط با محرم اقدام می‌کنیم.

ابوذر خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با شماره 32939439437 تماس گرفته و یا به آدرس بلوار امین کوچه 21 پلاک 3 انجمن سینمای جوان استان قم مراجعه کنند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com