کد خبر ۳۲۷۶۷ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
رئیس انجمن سینمای جوان استان قم:

هفدهمین جشنواره استانی فیلم و عکس در قم فراخوان شد

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم از برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه استانی در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رضا ابوذر از برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه خبر داد و با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: ایجاد انگیزه و فراهم‌ کردن بستری مناسب برای تولید آثار فاخر و ارزشمند توسط جوانان مستعد استان قم، تبادل اندیشه‌ها و تجربیات فیلم‌سازان، اکران فیلم‌های کوتاه به صورت عمومی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی با بیان اینکه گردهمایی فیلم‌سازان قمی در فضایی پر از تلاش و همدلی از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفدهمین جشنواره استانی فیلم، عکس و فیلم‌نامه است، تصریح کرد: موضوعاتی مانند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ازدواج و دیگر مسائل اجتماعی از موضوعاتی است که در اولویت این جشنواره قرار دارد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم ادامه داد: از مهم‌ترین اهدافی که در این جشنواره دنبال می‌شود، توجه به موضوعاتی است که جامعه بیش از پیش با آن سر و کار دارد و برای جامعه امروزی ما به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی و جلسات نقد و بررسی فیلم خبر داد و گفت: برگزاری اینگونه برنامه‌ها در رشد و تعالی هنر فیلم‌سازی تاثیر فراوانی دارد.

ابوذر با تبیین بخش‌های گوناگون این جشنواره عنوان کرد: فیلم داستانی، پویانمایی، مستند و عکس از بخش‌های گوناگون این جشنواره است که در بخش جوایز نقدی و حمایت‌های مادی از شرکت‌کنندگان وضعیت مطلوبی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دبیر هفدهمین جشنواره استانی فیلم، عکس و فیلمنامه به جدول زمان‌بندی جشنواره اشاره و تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در این دوره از جشنواره می‌توانند آثار خود را تا 10 دی‌ ماه سال جاری به دبیرخانه ارسال کنند.

ابوذر خاطرنشان کرد: داوری آثار ارسالی تا 15 دی‌ماه صورت می‌گیرد و فیلم‌های جشنواره از پنج تا هفت بهمن‌ ماه اکران می‌شود.

رئیس انجمن سینمای جوان استان قم خاطرنشان کرد: اختتامیه هفدهمین هفته فیلم، عکس و فیلم‌نامه قم نیز هشتم بهمن ماه سال جاری با حضور مسئولان و هنرمندان استان قم در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com