کد خبر ۳۱۵۱۱ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
استاد حوزه علمیه قم:

اخلاق اسلامی مانع دست دادن با شیطان بزرگ می شود .

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که وقتی در بین مردم میل به ولایت از بین رفت، دیگر انسان ها ولایت فقیه زمان خود را نمی شناسند، گفت: آمریکا شیطان بزرگ بوده و این شیطان هیچ غلطی را نمی تواند بکند و اخلاق اسلامی به انسان اجازه نمی دهد که با شیطان بزرگ وارد مذاکره شد تا این که به این شیطان دست داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام محمد طاهری استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مدرسه محمودیه کرمان گفت: نظام قبیله، مدینه و سقیفه سه نظامی هستند که از اول اسلام تشکیل شده ند.

 وی افزود: طلحه و زبیری که از یاران باوفای پیامبر(ص) بودند چرا در زمان امام علی برخلاف او شدند و ما باید این مسائل را دنبال کنیم که علت این افراد چه چیزی بود که علی(ع) را تنها گذاشتند.

 حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که یکی از نظام ها به نام سقیفه شکل گرفت، اظهار داشت: یکی از اهداف این نظام این است که آرام و آرام می خواهند مردم را به سمت رفاه طلبی بکشانند و میل مردم را از ولایت به سمت شهوت و نفس بکشانند.

 وی بیان داشت: غربی ها و یزیدی ها به این نتیجه رسیدند که زمانی می توانند قدرت سیاسی در جامعه تشکیل دهند که دین مردم را تغییر دهند و تنها کاری کردند این بود که سخنران و مداح تربیت کرده تا مردم را با این طور وسایلی، به سمت رفاه طلبی بکشانند.

 استاد حوزه علمیه قم با بیان این که هدف نظام سقیفه این بود که دوبال شیعه را یعنی عدالت و شهادت طلبی را از مردم بگیرد، خاطر نشان کرد: هدف دشمن این است که ولایت را از مردم بگیرد زیرا تنها چیزی که مانع غرب بوده ولایت ایران اسلامی است.

 وی با توجه به این که وقتی در بین مردم میل به ولایت از بین رفت، دیگر انسان ها ولی زمان را نمی شناسند، ابراز داشت: آمریکا شیطان بزرگ بوده و این شیطان هیچ غلطی را نمی تواند بکند و اخلاق اسلامی به انسان اجازه نمی دهد که با شیطان بزرگ وارد مذاکره شد تا این که به این شیطان دست داد.

 کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: زمانی که امام حسین(ع) با یاران خود وارد مذاکره با عمربن سعد شدند اصلا حتی سلام هم به آن ها نکرد تا به این که دست هم بدهد و ما انسان ها باید از این مذاکره امام با عمربن سعد درس بگیریم.

 منبع : خبرگزاری رسا

وی ابراز داشت: رهبرانقلاب اسلامی در صحبت های خود گفتند که بعضی از مسؤولان کجا رفته اند و حتی گفتند که من نسبت به مذاکرات خوشبین نیستم اما متأسفانه چرا بعضی ها به حرف رهبرشان گوش نمی دهند.

 

حجت الاسلام طاهری با توجه به این که هرکس که با ولایت مخالفت ورزد، روزی سر آن به خاک مالیده می شود، خاطرنشان کرد: یکی از نشانه های جاهلیت مدرن در دنیا این است که برخی از روزنامه نگاران که مسلمان هستند می گویند که زمان الان می شود که با خدا مخالفت کرده و حتی برعلیه او تظاهرات کرد.

 

وی یادآور شد: بعضی از افراد در جامعه بچه های انقلاب را افراطی نگیرند این افراد کسانی هستند که از دین و ناموس خود دفاع می کنند و باید از همین بچه های انقلاب، درس مذاکره گرفت.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مذاکره امام حسین(ع) با عمر بن سعد، تأکید کرد: امام حسین(ع) در مذاکره خود علاوه بر این که سلام نکرد گفت که وای به حال شما از خدا نمی ترسید، همان خدایی که شما یک روزی دار فانی را می گویید و عذاب را می چشید، دست از منافع خود بردارید و به من بپیوندید که حق با ما است.

 

وی با اشاره به این که سکوت در بعضی مکان ها می تواند فتنه هایی را تشکیل دهد، افزود: انسان ها باید در جایی که حرف بزنند و مفید وبه نفع دین باشد باید صحبت خود را بکنند زیرا سکوت در جا ها یی بر خلاف کشور و دین اسلام است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که در انتخابات به کسی رأی بدهیم که ولایت فقیه را قبول داشته باشد، ابراز داشت: بصیرت و معرفت حرف اول را در انتخابات می زند و سعی نکنیم که با پول و وعده های دروغین بعضی از افراد، فریب آن ها را بخوریم.

 

وی در پایان گفت: منافققان فکر نکنند که علی(ع) بی یاور بوده بلکه افرادی همچون علی بن مظاهر در کنار ولایت فقیه هستند و خواهند بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com