کد خبر ۳۴۱۰۱ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۹
رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم:

دشمن با مذاکره به جای تحریم برنامه‌ هسته‌ای ایران را متوقف کرد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم علیزاده، بيان داشت: کاری که دشمن نتوانست با تحریم انجام دهد با مذاکره انجام داد و آن توقف برنامه هسته‌ای ما بود و 80 درصد فناوری هسته‌ای ما از دست رفت. برجام دشمن را به مراکز حساس کشور راه می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالرحیم علیزاده گفت: گفتمان دولت پیشین گفتمان مقاومت بود اما در سال‌های پایانی مقداری از آن فضا فاصله گرفت ولی شخصیت‌هایی در رأس جریان مذاکرات هسته‌ای بودند که حاضر به امتیاز دادن به دشمن نبودند چون دشمن همواره زیاده‌خواهی می‌کرد.

وی افزود: دشمن 6 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مذاکرات هسته‌ای را قطع کرد و گفت باید تلاش کنیم در ایران دولتی بر سرکار بیاید که حاضر به تعامل با ما باشد و در همین راستا این مطلب را در جامعه القا کردند که برای حل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها باید برداشته شوند و راه برداشتن تحریم، مذاکره است.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم با اشاره به سیاست برد - برد ابراز کرد: دشمن سیاست مذاکره را برد - برد یعنی 50 درصد به نفع شما و 50 درصد به نفع ما اعلام کرد ولی صرف نظر از اینکه آیا از لحاظ مبانی می‌توان حتی یک امتیاز به دشمن داد یا خیر، می‌گوییم که بنا بر منطق مذاکرات مرسوم در دنیا ما شیوه برد - برد را می‌پذیریم اما آیا واقعا چنین شد؟

وی با بیان اینکه 80 درصد فناوری هسته‌ای ما از دست رفت، اظهار کرد: حجم بالایی اورانیوم غنی شده را دادیم و در عوض کیک زرد گرفتیم.

وی افزود: بنا بود انتقال این 10 تن به شکل تدریجی باشد اما تنها ظرف یک روز از راه‌های زمینی، هوایی و دریایی انجام شد و این امر جای شگفتی دارد.

علیزاده ادامه داد: آقای صالحی به من می‌گفت بیش از 15 هزار سانتریفیوژ که قیمت هرکدام از آن‌ها 15 هزار دلار بود جمع‌آوری شدند و لازم به ذکر است که فرایند برداشت و نقل و انتقال هر سانتریفیوژ برای انبار شدن موجب نابودی 70 درصد آن می‌شود و اگر بخواهد دوباره نصب شود دیگر تضمینی برای کار کردنش نیست.

وی افزود: صرف درآوردن قلب راکتور هسته‌ای سبب می‌شود که دیگر هرگز قابلیت بازگشت نداشته باشد چه رسد به اینکه حفره‌های آن با سیمان پر شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند دشمن به دنبال نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی در جهان اسلام از راه موضوعات مختلفی مثل انرژی هسته‌ای است به دلیل همین تاکیدات ما می‌گوییم که برجام اتوبان نفوذ را در کشور باز کرده است.

وی مسئله پروتکل الحاقی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز یکی از راه‌های اصلی نفوذ دشمن در کشورها تحمیل پروتکل الحاقی است و ما این پروتکل را پذیرفتیم به همین دلیل جان کری می‌گفت بازرسان ما باید به شکل 24 ساعته در مراکز هسته‌ای ایران حضور داشته باشند و دوربین‌هایی که هر سه دقیقه یک بار عکس می‌فرستند کافی نیستند.

علیزاده اظهار کرد: برجام دشمن را به مراکز حساس کشور راه می‌دهد و افزون بر آن مسائل مربوط به تحقیق و توسعه و بازطراحی راکتور اراک نیز باید زیر نظر آن‌ها انجام شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان قم اضافه کرد: کاری که دشمن نتوانست با تحریم انجام دهد با مذاکره انجام داد و آن توقف برنامه هسته‌ای ما بود.

وی تاکید کرد: قاعده تعامل سازنده، مذاکره، توافق و حتی رابطه را شاید بتوان مدیریت کرد اما نفوذ دیگر قابل کنترل نیست و باید منتظر عواقب و پیامدهای آن باشیم.

علیزاده بیان کرد: اتفاقی که پس از نفوذ می‌افتد این است که ما باید چکمه‌های استعمار و استکبار و ستمگران را بر سینه‌ خود حس کنیم چون نفوذ به دلیل پیچیدگی‌هایی که دارد تنها زمانی آشکار می‌شود که رخ بدهد و کار از کار گذشته باشد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com