کد خبر ۳۱۵۲۴ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۹

ثبت چهار میلی متر بارندگی در قم

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی قم گفت: روز گذشته به طور میانگین چهار میلی متر باران در ایستگاه های هواشناسی این استان به ثبت رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدرضا قاضی افزود: میزان بارش در ایستگاه های شکوهیه، سلفچگان، کهک و سالاریه به ترتیب 2.3، 1.2، 2.3 و 1.4 ثبت شده است.
وی اضافه کرد: روستای وسف واقع در بخش کهک و روستای قلعه سنگی نیز واقع در بخش مرکزی قم به ترتیب با ثبت 16.5 و 6.5 میلی متر بیشترین بارش را بین روستاهای استان داشته اند.
وی با بیان اینکه حداقل و حداکثر دمای هوای امروز 9 و 21 درجه است، پیش بینی کرد: امروز از تراکم ابرها کاسته می شود و بارش هم به صورت بسیار پراکنده در ارتفاعات خواهد بود و وزش باد نیز 43 کیلومتر در ساعت از سمت غرب می باشد. 
قاضی با بیان اینکه فردا هوای استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش ملایم باد پیش بینی می شود گفت: برای فردا و پس فردا دمای هوا مقداری افزایش می یابد و تا روز پنجشنبه هفته جاری که سامانه جدید بارش زا وارد استان می شود، دمای هوا ثابت می ماند.
وی افزود: این سامانه که پایان هفته جاری وارد کشور می شود، از روز پنجشنبه فعالیت خود را در استان قم آغاز می کند که با کاهش دما و بارندگی در روز جمعه همراه می باشد.
وی پیش بینی کرد: در سه ماه مهر، آبان و آذر و سه ماه آبان، آذر و دی بارش ها در حد بارش های بلند مدت و دمای هوا بیشتر از نرمال باشد.
کارشناسی هواشناسی قم افزود: امسال نیز پاییز نسبتا گرمتری نسبت به بلندمدت 30 ساله گذشته خواهیم داشت که افزایش یک درجه ای را نشان می دهد.

منبع : ایرنا 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com