کد خبر ۳۱۵۳۵ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
استاندار قم خواستار شد

تسریع در صدور شناسنامه و کارت ملی در قم

استاندار قم با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، بر ضرورت آمادگی ثبت احوال استان برای تسریع در صدور شناسنامه و کارت ملی متقاضیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم،‌ سید مهدی صادقی در بازدید از اداره کل ثبت احوال قم با اشاره به مراجعه روزانه مردم به اداره کل ثبت احوال، سرعت و دقت در خدمات‌رسانی به مردم را ضروری دانست و گفت: باید روندهای ارائه الکترونیکی و پیشرفته خدمات در این دستگاه تعریف و اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برنامه‌های دولت برای توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری، خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا مردم بتوانند از طریق اینترنت و بدون حضور در دفاتر، خدمات مورد نیاز خود از دستگاه‌های اجرایی را دریافت کنند.

وی ثبت وقایع حیاتی از جمله تولد و فوت را به عنوان مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های این سازمان مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این وقایع به صورت کامل باید در همه نقاط استان حتی در روستاها و مناطق دورافتاده با دقت ثبت شوند.

استاندار قم همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، بر ضرورت آمادگی ثبت احوال استان برای تسریع در صدور شناسنامه و کارت ملی متقاضیان تاکید کرد.

خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال استان نیز در این بازدید گزارشی از وضعیت ثبت وقایع حیاتی در استان و ثبت نام کارت هوشمند ملی ارائه کرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com