کد خبر ۳۱۴۸۰ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۴
استاندار قم در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی:

خوشه‌های کسب و کار به کیفیت و قیمت مناسب تولیدات توجه کنند

استاندار قم گفت: کیفیت بالا و قیمت مناسب سبب می‌شود تولیدات استان در سطح کشور دارای بازار مناسب باشد، خوشه‌های کسب‌ و کار باید این دو اصل را در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، سیدمهدی صادقی با حضور در نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی استان از دستاوردهای خوشه‌های کسب و کار فرش دستباف، مبلمان، سوهان و کفش و دمپایی ماشینی قم بازدید کرد.

وی در این بازدید در گفت‌وگویی با عاملان توسعه خوشه‌ها و همچنین فعالان بخش خصوصی صحبت و از نزدیک با موفقیت‌ها، تلاش‌ها، برنامه‌ها و مشکلات آنها آشنا شد.

استاندار قم با اشاره به توانمندی‌های استان قم در تولید کالاهای صنعتی گفت: آن چیزی که سبب می‌شود تولیدات استان در سطح کشور دارای بازار مناسب باشد کیفیت بالا و قیمت مناسب است و خوشه‌های کسب‌وکار باید این دو اصل را مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این دو مهم باید کارهای گروهی خرید مواد اولیه، تولید گروهی و عرضه و فروش را با کمک هم انجام دهند تا موفقیت‌های خود را دوچندان کنند.

صادقی ابراز امیدواری کرد با کمک بخش خصوصی و فعالیت‌های دولت شرایط به گونه‌ای فراهم شود که تولیدکنندگان داخلی در بازارهای بین‌المللی به صورت مستقیم حمایت شوند.

امیر طیبی‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این بازدیدها با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های خوشه‌های کسب و کار قم گفت: در حال حاضر ظرفیت توسعه  6 خوشه کسب و کار در استان فراهم شده است که از این میزان تعداد 5 خوشه برنامه‌های اجرایی توسعه‌ای را دنبال می‌کنند.

وی عنوان کرد: هدف اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی از مدل توسعه‌ایی تولیدات و کسب‌وکار استان در قالب خوشه‌ها کمک به کاهش هزینه‌ها، بالا رفتن کیفیت و همچنین توسعه بازارهای هدف و رونق بازارهای داخلی و خارجی است و در این بخش دولت با تمام توان خود در کنار تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com