کد خبر ۳۱۵۴۱ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۵
رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش قم:

عضویت بیش از ۳۶۸۰۰ نفر در سامانه ختم قرآن

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم از عضویت بیش از ۳۶ هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه ختم قرآن کریم قم خبر داد و گفت: در این سامانه هر روز ۲۵۰ ختم قرآن انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، جلال خدامحمدی اظهار داشت: به منظور ترویج قرآن در مدارس کتاب‌های قرآن از پایه اول ابتدایی تا پایه چهارم دبیرستان در میان دانش آموزان تدریس می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن ویژه دانش آموزان افزود: مسابقه قرآن دانش آموزی در سال‌های گذشته در سه رشته قرائت قرآن کریم، حفظ قرآن کریم و مفاهیم و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شد اما امسال با واگذاری مسابقات شکوفه‌های اوقاف به آموزش و پرورش، رشته‌های ترتیل خوانی، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل نیز به مسابقات قرآن دانش آموزی اضافه شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: مسابقات قرآن برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح ختم قرآن کریم، افزود: برای ختم قرآن کریم در آموزشگاه‌ها، قرآن قبل از صحافی به صورت ورقه‌ای در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود.

خدامحمدی بیان کرد: طرح ختم قرآن در سامانه اینترنتی تحت عنوان خانواده ختم قرآن کریم برای دانش آموزان، ‌خانواده‌ها، فرهنگیان و غیره برگزار می‌شود که دارای بیش از ۳۶ هزار و ۸۰۰ عضو است و در این سامانه هر روز بیش از ۲۵۰ ختم قرآن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ۸ کشور خارجی نیز قرآن یاور در سامانه پذیرفته شده است که هر قرآن یاور تا ۱۲۰ نفر را می‌تواند جذب کند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش قم در خصوص طرح موضوعی قرآن کریم نیز افزود: در این طرح برای هر پایه تحصیلی ۴۰ آیه که بیشترین استفاده را در جامعه دارد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته این طرح در ۱۴ آموزشگاه اجرا شد، افزود: امسال نزدیک به ۲۰ هزار نفر در طرح موضوعی قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

خدامحمدی با اشاره به احیای دارالقرآن‌ها، افزود: ۱۱ مرکز دارالقرآن در استان قم در حال فعالیت هستند که به انجام فعالیت‌های تخصصی قرآن می‌پردازند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com