کد خبر ۳۳۳۰۶ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن مطرح کرد

ضرورت اجرای فعالیت‌های میان‌رشته‌ای جدی‌تر در زمینه قرآن

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: چشم‌انداز در زمینه فعالیت‌های قرآنی مطلوب است و امسال نسبت به سال 90 انجام فعالیت‌های قرآنی تفاوت فراوانی داشته است، ولی در عرصه میان‌رشته‌ای نیازمند فعالیت‌های جدی‌تر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم ظهر امروز در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از برترین‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس سخنی از امیر مومنان(ع) طریقه، روش و سنتی برتر از تحقیق و پژوهش وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگ و معارف قرآن در حال حاضر 48 پروژه در دست انجام دارد و هشت اثر پژوهشی از آغاز سال تاکنون منتشر کرده است و 11 اثر نیز در دست انتشار دارد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: برخی فعالیت‌های مرکز باید مسیر تصویب خود را طی کند و مصوب شورای پژوهشی پژوهشگاه باشد.

وی با بیان اینکه مرکز در همایش فقه قرائت فعالیت جدی داشت، گفت: قرائت یکی از موضوعات مهم جامعه است، بر اساس پیشنهاد شورای عالی قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن مسئولیت بخش نظری و فکری همایش فقه قرائت را بر عهده گرفت.

یوسفی‌مقدم خاطرنشان کرد: 50 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد که 12 مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شدند و با طی مسیر علمی مشخص، بخش نظری مقالات به پایان رسید.

وی ادامه داد: در نهایت پنج مقاله امتیاز لازم را به دست آوردند و سه مقاله رتبه سوم و دو مقاله رتبه اول و دوم را کسب کردند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه باید انطباق فعالیت‌ها با نیازها صورت گیرد، که در مرکز فرهنگ و معارف قرآن سعی شده به این امر توجه شود، گفت: برنامه دیگر مرکز مطالعات نظام‌سازی قرآنی است و پیشنهاد همایش مطالعات نظام‌سازی داده شده تا مقالات مفید در این زمینه جمع‌آوری شود.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز در زمینه فعالیت‌های قرآنی مطلوب است و سال جاری نسبت به سال 90 انجام فعالیت‌های قرآنی تفاوت فراوانی داشته است ولی در عرصه میان‌رشته‌ای نیازمند فعالیت‌های جدی‌تر هستیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com